וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מפקיר אותם": חברי כנסת לבשו חולצות חטופים - ומהומה פרצה במליאה

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 13:44

ח"כ גלעד קריב טען כי "ראש הממשלה שכח את אחינו ואחיותינו", ואז ירד למליאה, הלביש על הכסא של נתניהו חולצה עם תמונתה של חטופה ועורר מהומה. השר קיש תקף: "עושה פרובוקציות". חלק מהח"כים הוצאו החוצה

מהומות בכנסת" ראש הממשלה שכח את אחינו אחיותינו"/ערוץ הכנסת

מהומה במליאת הכנסת לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה נפנפו בחולצות שעליהן תמונות החטופים. ח"כ גלעד קריב נאם על דוכן המליאה וטען כי "ראש הממשלה שכח את אחינו ואחיותינו", ואז ירד למליאה, הלביש על הכסא של נתניהו חולצה עם תמונתה של חטופה: "ראש הממשלה מפקיר אותם". שר החינוך יואב קיש שעלה אחריו לדוכן אמר: "הוא בא לעשות פרובוקציות".

גם סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה סלומון מחה על כך והורה להוציא אותו החוצה. לאחר מכן, נעמדו חברות כנסת מהאופוזיציה, החזיקו את החולצות עם התמונות של החטופים ונפנו בהן. סלומון העיר שוב: "זה בניגוד לתקנון, להוריד את זה". חברי כנסת העירו לו ש"מותר ללבוש", הוא הסכים: "קיבלתי מהייעוץ המשפטי תשובה, אני מתקן ומותר ללבוש. שבו במקומותיכם". תוך כדי חילופי הדברים - חלק מחברי הכנסת הוצאו מהאולם.

גם קרובי משפחות החטופים מחו במליאת הכנסת, בה נערך כינוס מיוחד בעת הפגרה - ועמדו ביציע בידיים כפותות ועיניים מכוסות. "את המציאות של היקרים לנו אי אפשר להוריד מסדר היום", מסרו. "דורשים מנבחרי העם לדאוג כי החוזה בין האזרח למדינה ימומש לאחר שהופר ב-7 באוקטובר ובמשך 313 הימים שלאחר מכן, ולפעול כככל שביכולתם על מנת לקדם את שחרורם של 115 החטופים - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

חברי כנסת מציגים חולצות של חטופים, מליאת הכנסת .14 באוגוסט 2024. ערוץ כנסת, אתר רשמי
חברי כנסת מציגים חולצות של חטופים, מליאת הכנסת .14 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ערוץ כנסת

בכינוס, נרשמה מבוכה לממשלה כשהאופוזיציה הצליחה להפיל הצעת חוק של הקואליציה לתיקון פקודת התעבורה. 21 ח"כים התנגדו, 20 תמכו. הקואליציה לא גייסה את חברי הכנסת להצבעה, מתוך בהנחה שהאופוזיציה תתמוך.

מדובר בהצבעה במסגרת ההצבעות בכינוס הפגרה המיוחד במליאה, והצבעה ראשונה שבה הקואליציה מפסידה לאופוזיציה. אחרי ההפסד, הסירה הקואליציה את כל הצעות החוק מסדר היום את כל הצעות החוק שתוכננו לעלות היום להצבעה - בגלל היעדר רוב. חברי עוצמה יהודית לא הגיעו להשתתף בהצבעות. גורמים בסיעה טוענים כי "לא היה חרם הצבעות", אלא כי היעדרותם נבעה מאי הבנה פנימית בסיעה ובקואליציה. זמן קצר לאחר מכן הוציאה הסיעה הודעה רשמית וטענה כי "בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת, עוצמה יהודית לא החרימה הצבעות. בהתאם לסיכום של הנהלת הקואליציה עם האופוזיציה, סוכם שיועברו חוקים בהסכמה בלבד ואין חובת התייצבות. לצערנו, האופוזיציה הפרה הסיכום, וניצלה מצב שבו שהו רק כ-20 חברי כנסת מהקואליציה בהצבעה, כדי להפיל את החקיקה".

בהמשך, אחרי ההודעה על משיכת סדר היום, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אם אתם רוצים לדעת איך ממשלות מתפרקות וקואליציות נופלות, התשובה היא: ככה. בדיוק ככה". ברוח דומה התבטאו במפלגת המחנה הממלכתי, ומסרו כי "זו לא קואליציה - מדובר באוסף של אנשים שלא מסוגלים לתפקד יחד בגלל חישובי פוליטיקה קטנה זה על גבו של זה. נמשיך לפעול עד שנפיל את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully