וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון לא רוצים לשבת ולחכות לטילים: "בלי מכה אנושה לחיזבאללה - אין אופק"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 15:40

ההמתנה לתגובת חיזבאללה הפכה למורטת עצבים, ומעוררת תסכול בקרב תושבי הצפון. "צה"ל צריך להנחית מהלומה מקדימה שתגרום לחיזבאללה נזק משמעותי", אמר יו"ר פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון. אבל יש גם מי שמתנגד: "אנחנו צריכים לבלוע צפרדעים - בשביל החטופים"

פגיעה במרכז השיקום ההידרותרפי במבואות החרמון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע הממתנה מורטת העצבים לתגובת איראן וחיזבאללה על החיסולים שביצעה ישראל בטהראן ובלבנון - גוברת תחושת התסכול בקרב תושבי הצפון שאיבדו את תחושת הביטחון. "במקום לספוג מהלומה ורק אחריה להגיב מוטב שינחו את צה"ל להנחית מהלומה מקדימה שתגרום לחיזבאללה נזק משמעותי", הציע משה דוידוביץ, יו"ר פורום ראשי רשויות קו העימות בצפון.

דוידוביץ, שמכהן גם כראש המועצה האזורית מטה אשר שבגליל המערבי הבהיר בשיחה עם וואלה: "כבר כמה שבועות שאני הכי נחרץ והכי ברור שגם אם תהיה תגובה של חיזבאללה - זו תהיה תגובה למתקפה שלנו ולא מול מגננה שלנו".

לדבריו, "כל תושבי מדינת ישראל חווים עכשיו את התחושות הבלתי נסבלות שאנחנו תושבי קו העימות סובלים למעלה מעשרה חדשים והם סופגים מקצת מתחושת הסבל הבלתי נתפסת - ואולי יכולים להבין גם הם את הצורך להחלטה הנכונה והמתבקשת שתביא להחזרת התושבים שלנו לבתיהם ולמשקיהם ולהחזרת השקט והבטחון לצפון".

בית בשתולה שספג פגיעה ישירה. יואב איתיאל
בית בשתולה שספג פגיעה ישירה/יואב איתיאל

דוידוביץ הוסיף: "ראשי מערכת הביטחון מזדהים איתי לחלוטין אבל מה לעשות שצה"ל הוא רק גורם מבצע. הוא ערוך ומוכן לתקוף וצריך רק לתת לא את ההנחיה". דוידוביץ שנפגש תדיר גם עם הדרג המדיני, נפגש אתמול שוב גם עם שר הבטחון יואב גלנט, ממנו שמע את עמדתו כי הסיטואציה כרגע היא שאיבדנו את גורם ההפתעה ולכן הוא סובר שבעת הזו לתקוף יהיה פחות נכון.

זאת, בניגוד לעמדה שהביע ב -11 באוקטובר, שהביאה למשבר שלו עם ראש הממשלה אז המליץ על פעולת מנע כנגד חיזבאללה. "קטונתי, אבל אני מביע את תחושתי שלי כמי שחי פה ומי שמייצג את התושבים שחיים לאורך הגבול", אומר דוידוביץ בתגובה לעמדת שר הבטחון.

"אחרי הפגישה של שר הבטחון אתמול עם ראשי היישובים בפורום קו העימות, אני בתחושה קשה שיש סיכוי גבוה שממשלת ישראל ובראשה ראש הממשלה, שר הבטחון והקבינט החליטו לסגת מהמחשבה שצריך להכריע את החיזבאללה ולהביא בטחון לתושבי הצפון בפרט ולתושבי מדינת ישראל בכלל", אומר לוואלה גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, שנותר בישוב המפונה לאורך כל התקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל עם ראשי רשויות בצפון. דובר צה"ל
הרמטכ"ל עם ראשי רשויות בצפון/דובר צה"ל

"כנראה שממשלת ישראל ממתינה לעוד אירוע קשה כמו טבח ה-7 באוקטובר כדי להבין שזו הזדמנות שאסור לפספס אותה כדי להכות בחיזבאללה ולהכריע אותו ולייצב שנים של בטחון לאזרחי הצפון והמדינה ולהחזיר אצת ההתיישבות", אמר.

לדבריו של נעמן, "אני מקווה שאני טועה באבחנה שלי וממשלת ישראל מתכוונת לפעול ולפרוק את חיזבאללה מנשקו המאיים על כולם. אולי יש לממשלה כוונה נסתרת כי אני וכל תושבי שלומי עדיין בתקווה שרה"מ, שר הביטחון וצה"ל לא מתכוונים להחזיר את התושבים למצב ממנו הוציאו אותנו. הממשלה ביקשה מאיתנו להיות סבלניים, אנחנו נתנו את אורך הרוח וקור הרוח והמתנו בסבלנות על מנת שיחזירו אותנו למצב החדש שהבטיחו לנו".

"והנה, פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו במבוך שלא יודעים אך נצא ממנו. אם הממשלה תממש את מה שאני חושש ותשאיר את חיזבאללה על כנו, היא בפועל תביא מכה אנושה להתיישבות בצפון ועשרות אחוזים יינטשו את הצפון ומכך כולנו חוששים. חלק מהאנשים כבר הודיעו על כך. בלי מכה אנושה לחיזבאללה אין אופק בטחוני ואין אופק מדיני".

פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור הצפון  . 6 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעה ישירה מכטב"מ באיזור הצפון . 6 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, התייחס גם כן למצב: "עצוב מאוד שאחרי ה-7 באוקטובר, האסון הנוראי ועד היום עדיין אנו במדיניות ההכלה ותגובתיים, ממשלת ישראל לצערי לא הפנימה ולא הבינה כי במזרח התיכון חייבים להיות תוקפים ולא מכילים, חוטפים ומגיבים. צה"ל הוא צבא בעל יכולות ובטח חיל האוויר שהינו החיל הטוב ביותר בעולם וכל מה שצריך לדעתי הוא לשחרר את הניצרה ולשם כך צריכה להיות מנהיגות מדינית חזקה והחלטית - מה שאין לנו לצערי".

לדבריו, "לא יכול להיות שבמשך עשרה חודשים, פעם אחר פעם אנחנו חוטפים ללא תגובה וממשיכים להכיל כאילו לא קרה כלום. הגיע הזמן להתעורר ומוטב שעה אחת קודם ולהתחיל לתקוף על מנת להסיר את האיום מצפון, רצועת הביטחון צריכה להיות צפונית לקו גבולה של המדינה וחיל האוויר חייב לפעול בעוצמות בבירת לבנון שהינה אחראית בדיוק או לא יותר מחיזבאללה. ראש ממשלת ישראל חייב לעמוד מול כל אמצעי התקשורת, לומר הגיע זמן צפון, לנתק בין הדרום לצפון ולהנחות את צה"ל לפעול".

מנגד, בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות חרמון מביע דעה חריגה: "מבחינת הסיפור עם החטופים והחטופות נראה לי שזה נכון שאנחנו נהיה בעמדת הגנה ולא עמדת התקפה - ברגע שאנחנו נתקיף כולנו ירצחו במנהרות. אני חושב שאנחנו צריכים לבלוע צפרדעים, אם יפתח אנחנו נדע לתת חזרה כמו שצריך. נכון הגורם ההפתעה הוא גורם משמעותי אבל לא במחיר של להחזיר את אזרחי מדינת ישראל הביתה".

פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה .16 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה .16 ביולי 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

ראשי הרשויות אינם מדברים רק מתחושות הבטן שלהם. הם שומעים את הקריאות מהתושבים.

"אסור לחכות", אומר נחרצות מושיק גבעתי, מוותיקי קיבוץ ראש הנקרה ששב לקיבוץ ומסרב להתפנות, "איפה היוזמה של מדינת ישראל? ישראל מחכה שקודם ירצחו בנו ורק אחר כך נגיב? אנשי הצפון לא מקבלים את המדיניות הזו של 'החכיון' הבלתי נתפס הזה. אם איראן יחליטו לירות אז כנגד זה אנחנו לא יכולים בינתיים לעשות כלום אבל חיזבאללה זה סיפור אחר".

לדבריו, "הם פה מעבר לגדר מכינים התקפה עלינו, אנחנו עוקבים אחריהם, רואים הכול ויודעים הכול, אני בעיניים שלי רואה את המטוסים שלנו נכנסים ויוצאים סביב השעון מעל רכס ראש הנקרה, אנחנו יודעים בדיוק איך חיזבאללה מתארגנים שם וצריך מיד להיכנס ולתת להם מכה אחת אפיים ולהחזיר את התושבים הביתה".

"כמה אפשר לחכות? זה כבר נמשך שבועות והם מהתלים בנו ודובר צה"ל עם ניתן הנחיות, ואז ההנחיות הן של פיקוד העורף שאומר שלא צריך שום דבר ורק שלשום בלילה שוב שלושים רקטות לכיוון נהריה, המשך טפטוף לאורך אתמול ואנשים חיים פה בפחד. ואנחנו יושבים ומחכים. זה בלתי נתפס. בחיים מדינת ישראל לא הייתה במצב כל כך עגום שיודעת שהולכים להתקיף אותה והיא לא יוזמת. חייבים להעיר את הדרג המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully