וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקראת כתב האישום נגד חייל המילואים שחשוד בהתעללות במחבל נדחתה

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 11:34

הקראת כתב האישום נגד ישראל חג'בי, שחשוד בהתעללות בעציר פלסטיני שעליו שמר, תתקיים בעוד כשבועיים. הסנגור, עו"ד ציון אמיר, טען כי הנאשם לא ערוך להשיב לאשמה - והבהיר כי דחייה של שבוע לא תספיק בגלל פגרה. השופט חידד: "בצבא אין פגרות ובמלחמה אין הדממות"

דיון ערעור הארכת מעצר לחיילים שפגעו במחבל נוח'בה בית המשפט הצבאי בבית ליד/שלומי גבאי

בבית המשפט הצבאי בבית ליד אמור היה להתקיים הבוקר (רביעי) דיון הקראת כתב האישום נגד ישראל חג'בי, חייל מילואים שחשוד בהתעללות בעציר פלסטיני שעליו שמר. אולם, הקראת כתב האישום נדחתה לבקשת עו"ד ציון אמיר, סנגורו של חג'בי - וזו תתקיים בעוד כשבועיים.

עו"ד ציון אמיר טען בפתח הדיון כי הנאשם לא ערוך להשיב לאשמה: "אני דיברתי עם התביעה אתמול, לא קיבלנו חומרים מסוימים שקשורים להכנה של התובעת של כתב האישום. לא קיבלנו תעודות חיסיון ורשימת חומרי חקירה. חסרה לנו רשימה של עדי תביעה ובלי זה אנחנו לא יכולים להיערך. לאחר שנקבל את כלל החומרים נפנה בבקשות מקדמיות, ועל כן, לא ניתן להשיב בשלב זה לאשמה".

דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024. ביני אשכנזי
אולם בית המשפט הצבאי בבית ליד/ביני אשכנזי

השופט, אל"מ שחר גרינברג, ביקש בשלב זה את טענת התובעת. זו השיבה: "רשימת חומרי החקירה תועבר לסנגור במהלך היום, ככל שיעלו פערים הסנגור מזומן לפנות אלינו. אציין כי ביחס לרשימת העדים, כידוע כתב האישום הוגש עם הסכמות מסוימות ולכן לא צוינה בו רשימת העדים. הרשימה תעבור עד לתחילת שבוע הבא".

בעקבות הדברים, שאל השופט את הסנגור: "מתי תרצה לקבוע דיון להקראת כתב האישום?" וזה השיב: "שבוע זה לא סביר אנחנו בפגרה". השופט חידד: "בצבא אין פגרות ובמלחמה אין הדממות אנחנו עובדים כל הזמן", ועו"ד אמיר התעקש: "שבוע זה לא סביר". בשלב זה, התרצה השופט וקבע: "נבקש לקבוע דיון לעוד שבועיים".

בזמן הקרוב יחל הדיון בהארכת מעצרו של חג'בי.

ישראל חג'בי מיוצג ע"י עו"ד ציון אמיר וגם ע"י עו"ד בנימין מלכא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully