וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: בגלל היעדר רוב - כל הצעות החוק שתוכננו הוסרו מסדר היום

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 16:37

מדובר בהצבעה ראשונה בכנסת הנוכחית שבה הקואליציה מפסידה לאופוזיציה. חברי עוצמה יהודית לא הגיעו להשתתף בהצבעות. גורמים בסיעה טוענים כי "לא היה חרם הצבעות", אלא כי היעדרותם נבעה מ"אי הבנה"

סדרני הכנסת מפרידים בין יור עוצמה יהודית לחברי חד"ש- תעל ואיימן עודה שהוצא מהמליאה./ערוץ הכנסת

מבוכה לקואליציה: האופוזיציה הצליחה להפיל הבוקר (רביעי) הצעת חוק של הקואליציה לתיקון פקודת התעבורה. 21 ח"כים התנגדו, 20 תמכו. הקואליציה לא גייסה את חברי הכנסת להצבעה, מתוך בהנחה שהאופוזיציה תתמוך.

מדובר בהצבעה במסגרת ההצבעות בכינוס הפגרה המיוחד במליאה, והצבעה ראשונה בכנסת הנוכחית שבה הקואליציה מפסידה לאופוזיציה. אחרי ההפסד, הסירה הקואליציה את כל הצעות החוק מסדר היום את כל הצעות החוק שתוכננו לעלות היום להצבעה - בגלל היעדר רוב. חברי עוצמה יהודית לא הגיעו להשתתף בהצבעות. גורמים בסיעה טוענים כי "לא היה חרם הצבעות", אלא כי היעדרותם נבעה מאי הבנה פנימית בסיעה ובקואליציה. זמן קצר לאחר מכן הוציאה הסיעה הודעה רשמית וטענה כי "בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת, עוצמה יהודית לא החרימה הצבעות. בהתאם לסיכום של הנהלת הקואליציה עם האופוזיציה, סוכם שיועברו חוקים בהסכמה בלבד ואין חובת התייצבות. לצערנו, האופוזיציה הפרה הסיכום, וניצלה מצב שבו שהו רק כ-20 חברי כנסת מהקואליציה בהצבעה, כדי להפיל את החקיקה". בהודעה נוספת הטילה את האשמה במרומז על הליכוד. "בניגוד לתדרוכים של גורמים בליכוד, חברים רבים מסיעות הקואליציה לא היו מקוזזים, ובמליאה נכחו 20 ח"כים בלבד מהקואליציה. אם יש מי שאשם בהפלת החוק שלא עבר היום - זו הנהלת הקואליציה, שסמכה על האופוזיציה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
"לא חרם הצבעות, האופוזיציה הפרה את הסיכום". שרי עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

גורמים אחרים בעוצמה יהודית האשימו את יו"ר הקואליציה: "נפילת החוק היום נבעה מניהול רשלני של יו"ר הקואליציה אופיר כץ. היו במשכן הכנסת מספיק ח"כים שיצביעו בעד החוק, ובגלל הרשלנות של אופיר כץ, שלא הציב בזמן שר תורן לנאום עד שיגיעו מספיק ח"כים למליאה, האופוזיציה הספיקה להפיל את החוק - כאשר כץ סמך על מרכזת האופוזיציה מירב בן ארי מיש עתיד".

בהמשך, אחרי ההודעה על משיכת סדר היום, אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "אם אתם רוצים לדעת איך ממשלות מתפרקות וקואליציות נופלות, התשובה היא: ככה. בדיוק ככה". ברוח דומה התבטאו במפלגת המחנה הממלכתי, ומסרו כי "זו לא קואליציה - מדובר באוסף של אנשים שלא מסוגלים לתפקד יחד בגלל חישובי פוליטיקה קטנה זה על גבו של זה. נמשיך לפעול עד שנפיל את הממשלה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
25 שנה לרצח יצחק רבין, מליאת כנסת, כנסת ישראל, 29 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
הפסד לקואליציה בגלל היעדר רוב. מליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

שידור חי מהכנסת

LIVE

הצעת החוק ביקשה לקבוע סמכויות פיקוח בתחום מונים של מוניות ובתחום השכרת רכבים. לעניין תחום המונים הוצע לקבוע, בין השאר, איסור התקנת מונה, העברתו לאחר או מתן שירותי אחזרה - אלא אם הם נעשים באמצעות מתקין מורשה. עוד הוצע לקבוע כי מתקין מורשה יקבל רישיון מתקין בידי המפקח על התעבורה, בהתאם לתנאים המפורטים.

לעניין תחום השכרת רכבים, הוצעו, בין השאר, תנאים לעיסוק בהשכרת רכב, חובת חתימת הסכם להשכרת רכב בטרם ביצוע השכרה כאמור והטלת חובה על העוסק בהשכרת רכב לקיים ממשק עם רשות הרישוי לשם דיווח על היותם של כלי רכב שבבעלותו רכבי השכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully