וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה בשלום חטיפת המטוס הטורקי

רויטרס

29.3.2003 / 6:51

החוטף, טורקי כבן 20, שחרר את הנוסעים ונכנע לאחר ששוחח עם ראש ממשלת טורקיה; ביקש לבקר את בני משפחתו העצורים בגרמניה; במטוס שנחת באתונה היו 203 נוסעים, בהם חברי פרלמנט

פרשת חטיפת המטוס הטורקי שנחת הלילה באתונה הסתיימה בשלום. חוטף המטוס הוא אוזגור גנקסלן, טורקי בן 40, שכפי הנראה התגורר בעבר מספר שנים בגרמניה, וביקש לדאוג לשלומן של אימו ואחותו הנמצאות בגרמניה.

החוטף נכנע לאחר שוחח עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. 203 נוסעי המטוס ואנשי הצוות ירדו מן המטוס ללא פגע. לאחר ירידת הנוסעים סירב החוטף תחילה לעזוב את המטוס, אולם לאחר מכן הסגיר עצמו לידי אנשי הביטחון היוונים.

המטוס, של חברת התעופה "טורקיש איירלנייס", נחטף הלילה לאחר שהמריא מאיסטנבול לכיוון אנקרה, ונחת בבירת יוון, אתונה. בין הנוסעים היו גם אנשי ממשל טורקים. ברשת "אל ג'זירה" דווח כי על סיפון המטוס היו כ-19 חברי פרלמנט טורקים.

לדברי שר בממשלת טורקיה, החוטף דרש לטוס לברלין או לדיסלדורף בגרמניה, "כדי לבקר את אמו ואחותו העצורות שם". מאיסטנבול נמסר עוד, כי החוטף אינו משתייך לאף ארגון טרור.

משרד החוץ היווני טען כי החוטף נשא על גופו חומרי נפץ. עם זאת, השר הטורקי הכחיש את המידע, ואמר כי "הנוסעים עברו שתי בדיקות בטחוניות ולא נמצאו נשק או חומרי נפץ".

בתחנת הטלוויזיה הטורקית אן.טי.וי דווח כי המטוס שינה את מסלולו זמן קצר לאחר ההמראה, סמוך לשעה 23:00 לפי שעון ישראל. גורם ממשלתי ביוון מסר, כי רשויות התעופה באתונה סירבו תחילה לאפשר את נחיתת המטוס. ואולם מגדל הפיקוח התיר לו לבסוף לנחות, לאחר שהמטוס דיווח כי מלאי הדלק הולך ואוזל.

בשנים האחרונות נחטפו מספר מטוסים טורקים. באוקטובר 1999 נחטף מטוס בואינג 737 של חברת התעופה "איג'יפט אייר" בעת שהיה בדרכו מאיסטנבול לקהיר. המטוס נחת לבסוף בהמבורג. החוטף הבודד, דובר ערבית, נעצר בידי המשטרה הגרמנית. בנובמבר האחרון ניכשל ניסיון לחטוף מטוס של חברת אל על, שהיה בדרכו מתל אביב לאיסטנבול. אנשי הביטחון של המטוס עצרו את אחד הנוסעים שהיה חמוש בסכין. הנוסע, תאופיק פוקארה, בן 23 מישראל, הועמד לדין בטורקיה באשמת ניסיון לחטוף מטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully