וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסי F15, פגזים וטילים: ממשל ביידן אישר שורה של עסקאות נשק גדולות עם ישראל

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 0:14

שרי החוץ וההגנה של ארה"ב עדכנו את הקונגרס כי אישרו שורה של עסקאות נשק חדשות עם ישראל. בכיר ישראלי אמר כי מדובר בעסקאות שהמתינו זמן רב לאישורן ע"י הממשל האמריקני. שר הביטחון גלנט הודה לממשל האמריקני: "המסר שלכם של תמיכה ומחויבות לביטחון ישראל ברור"

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

שרי החוץ וההגנה של ארה"ב עדכנו את הקונגרס היום כי אישרו שורה של עסקאות נשק חדשות עם ישראל, בהן מכירה של 32 אלף פגזי 120 מ"מ לטנקים ו-50 מטוסי קרב מתקדמים מדגם F15-IA. בכיר ישראלי אמר כי מדובר על עסקאות שישראל המתינה זמן רב לאישורן על ידי הממשל האמריקני והינן חשובות מאוד עבור צה"ל.

הסך הכולל של העסקאות הינו למעלה מ-20 מיליארד דולר, ורובן הן עסקאות ארוכות טווח כאשר הנשק יסופק במהלך השנים הקרובות.

הרכש שאושר:

מכירה של 50 אלף פצצות מרגמה 120 מ"מ
מכירה של 32 אלף פגזי 120 מ"מ לטנקים
30 טילי אוויר-אוויר למטוסי קרב
50 מטוסי קרב מתקדמים מדגם F15-IA

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
"קידום יוזמות גיוס כוח קריטי המסייעות לישראל". שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/אתר רשמי, אלעד מלכה

שר הביטחון גלנט הודה לממשל האמריקני על ההחלטה. "תודה לשר ההגנה אוסטין ולשר החוץ בלינקן על קידום יוזמות גיוס כוח קריטי המסייעות לישראל בפיתוח ושימור יתרונה הצבאי האיכותי באזור", כתב באנגלית בחשבון ה-X שלו. "זה כולל שילוב מטוסי F-15IA בצי מטוסי הקרב של חיל האוויר, ואספקת תחמושת קריטית להבטחת היכולות והביטחון של ישראל. בעודנו נלחמים להגן על ישראל ב-7 חזיתות שונות, המסר שלכם של תמיכה ומחויבות לביטחון ישראל ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully