וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מצפה שאיראן לא תתקוף את ישראל במידה ויושג הסכם הפסקת אש

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 22:56

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לכתבים כי הוא מודאג מהמצב במזרח התיכון ומהאפשרות שאיראן תתקוף את ישראל. הוא ציין כי ארה"ב עדיין עוקבת אחרי כוונותיה של איראן. כשנשאל האם הוא מצפה שאיראן לא תתקוף את ישראל במידה ויושג הסכם הפסקת אש השיב ביידן: "זו הציפיה שלי"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

הנשיא ביידן אמר היום (שלישי) לכתבים כי הוא מודאג מהמצב במזרח התיכון ומהאפשרות שאיראן תתקוף את ישראל. הוא ציין כי ארה"ב עדיין עוקבת אחרי כוונותיה של איראן. כשנשאל האם הוא מצפה שאיראן לא תתקוף את ישראל במידה ויושג הסכם הפסקת אש השיב ביידן: "זו הציפיה שלי".

ביידן אמר כי הוא רואה קשר מסוים בין המאמצים להשיג עסקה להפסקת אש ושחרור חטופים בעזה לבין איומי איראן לתקוף את ישראל. "נהיה קשה יותר להשיג עסקה אבל אני לא מוותר. נראה מה איראן תעשה", אמר ביידן.

עוד דווח היום כי שר החוץ האמריקני טוני בלינקן דחה את יציאתו לביקור במזרח התיכון שהיתה מתוכננת להלילה וזאת על רקע חוסר הוודאות בעניין המתקפה האיראנית, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. בלינקן תכנן לבקר בקטאר, מצרים וישראל כדי לדון במגעים לעסקת החטופים.

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בנאום לאומה, 25 ביולי 2024. רויטרס
במידה ויושג הסכם הפסקת אש, הוא מצפה כי איראן לא תתקוף את ישראל. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק הגיע היום לשיחות בקהיר, בניסיון להגיע להסכם עם בכירים מצרים וישראלים על הסדרי ביטחון בציר פילדלפי ועל פתיחה מחדש של מעבר רפיח. לאחר מכן, הוא ימשיך לדוחא, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. השליח האמריקני עמוס הוכשטיין ימריא היום לביירות ויקיים שם מחר שיחות עם בכירים לבנונים על מניעת הסלמה מול ישראל.

אמש דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר כי בארצות הברית עוקבים מקרוב אחרי המתיחות במזרח התיכון. "הישראלים חושבים שיש סבירות גוברת שאיראן ושלוחיה יתקפו בימים הקרובים", אמר. "אנחנו שותפים לחשש הזה ולכן אנחנו מתאמים עם ישראל ועם שותפים נוספים באזור. לכן הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם מקביליו בגרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה כדי דון במצב במזרח התיכון, בצורה להגן על ישראל ולהתקדם לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully