וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני מגנה את עליית בן גביר להר הבית: "פעולה שפוגעת בביטחונה של ישראל"

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 20:09

סגן דובר משרד החוץ האמריקני טען שהחלטת השר לביטחון לאומי לבקר בהר הבית מהווה פגיעה בסטטוס קוו באזור. "כל פעולה חד צדדית אינה מקובלת במיוחד בעיתוי הנוכחי, כשמנסים להשיג הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש"

קויק: בן גביר בהר הבית ב-ט' באב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

"מה שבן גביר עשה היום זו פעולה שפוגעת בביטחונה של ישראל": סגן דובר משרד החוץ האמריקני מותח ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי, בעקבות עלייתו להר הבית הבוקר. "כל פעולה חד צדדית שפוגעת בסטטוס קוו אינה מקובלת במיוחד בעיתוי הנוכחי כשמנסים להשיג הסכם לשחרור חטופים והפסקת אש. אנחנו מכירים בכך שהר הבית חשוב אבל פעולות כאלה שמפרות את הסטטוס קוו פוגעות בו".

כזכור, בן גביר, ושר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, עלו להר הבית עם ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים, לכבוד צום תשעה באב. אלפי יהודים עלו היום להר הבית, ועשרות מתוכם תועדו מתפללים ומשתחווים במתחם בניגוד להנחיות - לעיני השר בן גביר האמון על האכיפה במקום.

"אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש", אמר השר בן גביר במעמד העלייה. "אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

השר בן גביר הוסיף: "אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזאת. חייבים לנצח ולא ללכת לוועידות בדוחא או בקהיר, אלא לנצח אותם, להוריד אותם על הברכיים - זה המסר. אנחנו יכולים לנצח את החמאס, להוריד אותו על הברכיים".

הר הבית: כ-40 מבקרים יהודים עוכבו על ידי המשטרה וביקורם הופסק לאחר שהפרו את כללי הביקור בהר, בין היתר, בגין תפילות, השתחוויות וסירוב להישמע להוראות השוטרים, 11 מתוכם זומנו לשימוע לבחינת הרחקתם מההר למשך תקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully