וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס טורקי נחטף ונחת באתונה

רויטרס

29.3.2003 / 2:37

המטוס היה בדרכו מאיסטנבול לאנקרה; החוטף נושא על גופו חומר נפץ ודורש להגיע לגרמניה; ככל הנראה הוא אינו שייך לאף ארגון טרור; על המטוס 203 איש, ביניהם כ-19 חברי פרלמנט

מטוס של חברת התעופה "טורקיש איירלנייס" נחטף הלילה לאחר שהמריא מאיסטנבול, ונחת באתונה בירת יוון. המטוס, מסוג איירבס 310, היה בדרכו לאנקרה. על המטוס 194 נוסעים, ביניהם אנשי ממשל טורקים, וכן תשעה אנשי צוות. ברשת "אל ג'זירה" דווח כי בין הנוסעים כ-19 חברי פרלמנט טורקים.

שר התחבורה הטורקי, בינאלי יילדירים, מסר לרשת הטלוויזיה סי.אן.אן בשפה הטורקית, כי מדובר בחוטף בודד. על פי הדיווחים החוטף דורש לטוס לגרמניה, לברלין או לדיסלדורף. מרשויות התעופה ביוון נמסר, כי החוטף נושא על גופו חומר נפץ. גורם ממשל באיסטנבול מסר כי החוטף אינו משתייך לאף ארגון טרור.

בתחנת הטלוויזיה הטורקית אן.טי.וי דווח כי המטוס שינה את מסלולו זמן קצר לאחר ההמראה, סמוך לשעה 23:00 לפי שעון ישראל. גורם ממשלתי ביוון מסר, כי רשויות התעופה באתונה סירבו תחילה לאפשר את נחיתת המטוס. ואולם מגדל הפיקוח התיר לו לבסוף לנחות, לאחר שהמטוס דיווח כי מלאי הדלק הולך ואוזל.

בשנים האחרונות נחטפו מספר מטוסים טורקים. באוקטובר 1999 נחטף מטוס בואינג 737 של חברת התעופה "איג'יפט אייר" בעת שהיה בדרכו מאיסטנבול לקהיר. המטוס נחת לבסוף בהמבורג. החוטף הבודד, דובר ערבית, נעצר בידי המשטרה הגרמנית. בנובמבר האחרון ניכשל ניסיון לחטוף מטוס של חברת אל על, שהיה בדרכו מתל אביב לאיסטנבול. אנשי הביטחון של המטוס עצרו את אחד הנוסעים שהיה חמוש בסכין. הנוסע, תאופיק פוקארה, בן 23 מישראל, הועמד לדין בטורקיה באשמת ניסיון לחטוף מטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully