וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בעצרת תשעה באב בכיכר החטופים: "רוחות פילוג מסוכנות שבות אלינו גם כעת"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 20:57

בעצרת שנערכה בסימן "'מאוחדים לשובם" בכיכר החטופים, נשיא המדינה התייחס לפילוג בעם. "אני רואה בחשש גדול את רוחות הפלגנות כשהן מאיימות על שלמותנו, על קיומנו כעם אחד במדינה אחת", אמר

הפגנה לעסקת חטופים בדרך בגין/רני גרף

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (שני) - ערב תשעה באב, הצהרה לציבור הישראלי. ההצהרה הוקרנה בעצרת מיוחדת שנערכה בסימן: "'מאוחדים לשובם -תושבי נחל עוז יחד עם מועצת יש"ע" בכיכר החטופים. "השנה, בליל תשעה באב תשפ"ד בשעה שאנחנו מונים יחד אלפי שנות חורבן, ויחד איתן, גם עשרה ירחי כאב מאז אותו פצע נורא שפצעו בנו אויבינו באכזריות מפלצתית - בבוקר שמחת תורה", אמר בפתח דבריו. "לב ליבנו הדואב, הדואג, מתגעגע וחרד לאחיותינו ואחינו - נשים וגברים, ילדים וזקנים, הורים וטף - שנמצאים עדיין במנהרות החמאס וזעקתם חייבת להישמע מסוף העולם ועד סופו".

"בתשעה באב שעבר, רוחות פילוג ופירוד נשבו בכל מקום, ליבו אש, איימו להצית מלחמה בינינו, בתוככי הבית. רוחות של התלהמות, אלימות והשתלחות, כמעט והמיטו חורבן על הבית האהוב הזה, כמעט שלחו יד איש באחיו. אני רואה בחשש גדול את רוחות הפלגנות המסוכנות האלה, כשהן שבות אלינו גם כעת, מאיימות על שלמותנו, על קיומנו כעם אחד במדינה אחת".

"הגליל בידיים שלנו" - פאנל בהשתתפות הנשיא הרצוג. negevgalil, צילום מסך
"החובה של מדינה כלפי אזרחיה היא בראש ובראשונה להשיבם הביתה מידי האויב". נשיא המדינה יצחק הרצוג/צילום מסך, negevgalil

"החובה של מדינה כלפי אזרחיה היא בראש ובראשונה להשיבם הביתה מידי האויב. ביצירתיות, בנחישות, באומץ, ביוזמה, בהירתמות מלאה של כולם", אמר והתייחס למחלוקת הציבורית סביב השבת החטופים.

"אני שב ואומר: אני אגבה כל עסקה שתשיב את חטופינו הביתה ותשמור על האינטרסים הביטחוניים שלנו. אני מתחייב בשם כולנו שנוסיף לזעוק, להילחם ולהפוך כל אבן: עד לשובם של כל אחד ואחת מאהובינו הביתה, עד לריפוי ולמזור, לתיקון ולבניין מחודש ומשותף של כל מה שנשבר בנו ולנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה במחלף קפלן למען עסקת חטופים .20 ביולי 2024 רוני כנפו. רוני כנפו
"אני אגבה כל עסקה שתשיב את חטופינו הביתה ותשמור על האינטרסים הביטחוניים שלנו". הפגנה למען השבת החטופים/רוני כנפו

"לאחר שאיראן וכלל אויבינו בציר הרשע הצהירו על כוונתם לתקוף אותנו בעוצמה בקרוב. אני מדגיש: מדינת ישראל ערוכה להתמודד עם האיום הרב-זירתי הזה. יש לנו יכולות צבאיות מהשורה הראשונה. יש לנו חיל אוויר ומערכות הגנה רב-מימדיות, משוכללות ומתקדמות ביותר - שעומדות בדריכות ומוכנות. יש לנו מודיעין מעמיק. יש לנו מערכות חירום והצלה ועורף ערוך יותר משהיה אי-פעם. יש לנו בריתות מדיניות ובטחוניות ושותפות המחויבות לסכל כל פעולה של האויב. בראשן: המעצמה החזקה בתבל - ארצות הברית - שמחויבת לביטחוננו".

"ועם זאת, יכולות ההגנה האלה לא מבטיחות הרמטיות מוחלטת. לכן, גם לעורף יש תפקיד משמעותי בשמירה על החוסן הלאומי. עלינו לנהוג באחריות, להישמע להנחיות, לשמור על קור רוח, וכמובן לא להתבייש לקבל תמיכה - גם רגשית. זה חשוב ונכון", סיכם הנשיא את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully