וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה חולנית: 2 נערים יצרו בבינה מלאכותית תמונות עירום של בנות שהכירו

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 19:10

שני בני ה-17, כך על פי החשד, השניים יצרו תמונות עירום מזוייפות שבהן נראות פניהן של לפחות 10 נערות. בימים האחרונים אחד מהם אף החל להפיץ אותן. המשטרה איתרה את שני הנערים, חקרה אותם ויוגשו נגדם כתבי אישום. "מדובר בתופעה ארצית שמתפשטת, הנערות לא מוגנות"

בווידאו: בני נוער במפגן תמיכה במתלוננות/צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

שני נערים בני 17, כך על פי החשד, עסקו בתקופת החופש הגדול בתחביב חולני שגרם לפגיעה בנערות מהישוב שלהן. השניים ערכו תמונות של עשר נערות לפחות ויצרו תמונות עירום מזוייפות שבהן נראו פניהן של נערות שהם מכירים. בימים האחרונים אחד מהם החל להפיץ את התמונות. המשטרה איתרה את שני הנערים, חקרה אותם ויוגשו נגדם כתבי אישום.

לדברי רב-פקד גל פרקש, קצין אח"מ בתחנת המשטרה "ירדן", "אתמול הגיעה לתחנה נערה בת 17 ומסרה ששלחו לה תמונות עירום מזוייפות שלה. כלומר, הלבישו בעריכה את פניה על תמונת גוף של אישה ערומה. היא אמרה שמי שערך את התמונות האלה הם שני נערים שלומדים באותה שכבה בבית הספר שבו גם היא לומדת. במקביל הגיעה אלינו שיחת טלפון מאמא לנערה מאותו בית ספר שסיפרה לנו שבישוב מופצות תמונות עירום מזוייפות של בתה".

איש מול מחשב לפטופ דיגיטל. ShutterStock
התופעה תופסת תאוצה במיוחד בחופש הגדול./ShutterStock

שני הנערים החשודים עוכבו לחקירה והודו במעשים. לחוקרים אמרו שלא הבינו עד כמה חמור המעשה שעשו. מתברר כי בימים האחרונים השניים הסתכסכו ביניהם נוכח ויכוח האם להפיץ או לא להפיץ את התמונות.

פרקש אמר כי "מדובר בתופעה ארצית שמתרחשת בעיקר בקרב קטינים ושתפסה תאוצה בתקופת החופש הגדול. מדובר במעשה חמור עם רגישות גדולה והנערות לא יכולות להתגונן מפני הפגיעה הזאת".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
אילוסטרציית עצור. ShutterStock
העונש יכול להגיע לחמש שנות מאסר./ShutterStock

במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 בהובלת המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל, מכירים את התופעה של שימוש ב-AI אן בתוכנות עריכת תמונות, ליצירת תכנים פוגעניים ברשת על-ידי בני נוער הפוגעים בבני נוער אחרים ובעיקר בנערות. בפירסום שהוציא המטה לפני חצי שנה נכתב כי "במקרים רבים הפוגעים והנפגעים מכירים זה את זה בעולם הפיזי, ולא פעם מדובר בבני נוער הלומדים באותו בית ספר או מתגוררים בשכנות. חלק מהפגיעות הן פגיעות של מבוגרים כלפי קטינים ובגירים, בחלקן מדובר בזרים ואף בעבריינים ממדינות שונות".

עוד ציינו אז במטה הלאומי כי "לאחרונה אנו עדים במוקד 105 לעלייה בפגיעות מסוג זה. במהלך 2023 התקבלו עשרות פניות במוקד בנושא עריכת תמונות מיניות של נערות בפלטפורמות שונות. יש לציין כי הדבר מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין, לרבות הפצה ושיתוף של תכנים אלה. העונש על עבירה זו יכול להגיע עד לחמש שנות מאסר ובנוסף מוסמך בית המשפט לפסוק פיצוי של עד 120,000 שקלים לנפגע ללא הוכחת נזק".

אוהד עזרן, מהמרכז הישראלי למוגנות ברשת הגיב כי "בשנה האחרונה אנו מתריעים כי מוגנות קטינים ברשת הפכה למצב חירום לאומי. העלייה בשימוש במחוללי תמונה ווידאו מבוססי בינה מלאכותית יוצרת סדרי גודל של סכנה שאינם דומים לשום תחום פגיעה אחר. התוצאה היא שצעירים נקלעים לחקירות משטרה עקב הפצת סרטונים ותמונות פוגעניות".

"בהיעדר רגולציה מחמירה בתחום הרשתות החברתיות והגנה על ילדים ברשת, התופעה צפויה רק להתעצם. אני קורא לשר התקשורת לפעול ללא דיחוי ולהורות על רגולציה נוקשה בתחום, וכן על הגנת מכשירי קטינים כברירת מחדל, כדי להבטיח את ביטחונם של הילדים בסביבה הדיגיטלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully