וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורחים דיון פלילי במשך שלוש שנים: העליון בביקורת חריפה על הפרקליטות וביהמ"ש השלום

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 17:24

בהחלטה שניתנה היום בבית המשפט העליון נמתחה ביקורת חריפה על הפרקליטות שביקשה להאריך בפעם השישית את מעצרו של גבר שהואשם בעבירות שחיתות כבר בשנת 2021 ומאז התקיימו בעניינו ארבעה דיונים בלבד. ביקורת נמתחה גם על בית מהשפט השלום בירושלים שבו התיק מתנהל

בווידאו: הארכת מעצרו של אליעזר ברלנד/צילום: פול, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט העליון מותח ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל בית המשפט השלום בירושלים. הביקורת נמתחה ביחס להליך פלילי שמתנהל מזה כשלוש שנים בבית המשפט השלום ובמהלכו התקיימו רק ארבעה דיונים בלבד, מספר נמוך למדי, ובו בזמן הנאשם נמצא במעצר.

הנאשם בתיק הוא עדיאל קורניאלה שהוגש נגדו כתב אישום בשנת 2021 המייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קבלת נכסים שהושגו בעוון, זיוף מסמך בכוונה לרמות ושימוש במסמך מזויף.

ביקורת נוספת נמתחה על הפרקליטות, המאשימה שהגישה את כתב האישום בתיק, וביקשה שוב להאריך את מעצרו של הנאשם, חרף קצב ניהול התיק בעצלתיים. השופט אלרון שכתב את ההחלטה דחה את בקשתה של הפרקליטות וכתב: "העובדה שהליך הפלילי בבית משפט שלום מתנהל במשך קרוב לשלוש שנים, כאשר פרשת התביעה טרם הסתיימה, מלמדת כשלעצמה על פגיעה קשה וחמורה בזכותו של הנאשם לחפות ולהליך הוגן, תוך גרימת עינוי דין. גם האינטרס הציבורי המצוי בניהול יעיל וענייני של הליכים פליליים נפגע מכך אנושות".

יוסף אלרון, שופט בית המשפט העליון. יונתן זינדל, פלאש 90
יוסף אלרון, שופט בית המשפט העליון/פלאש 90, יונתן זינדל

בסיום החלטתו, כתב שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון: "יש לומר בקול חד וברור - ניהול ההליך הפלילי ביעילות אינו רק זכותו של הנאשם העומד לדין, זוהי חובתה של החברה אשר בוחרת להעמידו לדין. שומה אפוא על בתי המשפט, התביעה, הסניגורים, וכלל הגורמים הרלוונטיים לשים זאת תמיד לנגד עיניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully