וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביהם של תצפיתניות נחל עוז בתום פגישה עם הרצוג: "ועדת חקירה עכשיו"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 18:12

"כל מי שאשם שיכנס לכלא וישלם על איך הוא נרדם כשהבנות שלנו לא נרדמו", מסרה אמה של שיראל מור בתום הפגישה בבית הנשיא. אביה של נועה מרציאנו אמר בכאב: "נתנו את הדבר הכי יקר לנו לטובת צה"ל. הוא זלזל בהן והן נרצחו. אני מקווה שחמשת החטופות יחזרו"

הצהרת משפחות התצפיתניות בבית הנשיא

LIVE

נציגי משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר נפגשו היום (שני) עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במעונו שבירושלים. בתום הפגישה, נציגי המשפחות יצאו בהצהרה לתקשורת. ההורים מספרים כי הבינו מהנשיא שעכשיו זה לא הזמן לועדת חקירה. "אנחנו דורשים ועדת חקירה עכשיו, כל מי שאשם שיקבל עונש", נמסר מאחד מבני המשפחה. "יש פה הפקרה נוספת, לא רואים אותנו, לא מקשיבים לנו". ההורים הכריזו גם על הקמת אנדרטה להנצחת הבנות, ומבקשים את סיוע המדינה בכך.

נציכי המשפחות של התצפיתניות מנחל עוז, הניפו  כרזת "הופקרנו" מחוץ לבית הנשיא. 12 באוגוסט 2024. שלומי הלר
"יש פה הפקרה נוספת, לא רואים אותנו, לא מקשיבים לנו", הצהרת משפחות התצפיתניות/שלומי הלר

"הנשיא שמע אותנו", אמר דרור, אביה של שי אשרם שנרצחה ב-7 באוקטובר. "אנחנו קרבים לאזכרות של הילדות ולא קיבלנו תשובה מתי תקום ועדת חקירה ממלכתית. דרשנו בכל הכוח ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. לא ייתכן שאנחנו מחכים עשרה חודשים, והנושא לא עלה. לא מהנשיא ולא מגורם מוסמך הנשיא אמר שזה עדיין לא הזמן. אני חושב שזה כן הזמן כי זה לא ייקח יום יומיים".


עדנה מור, אמה של שיראל מור הוסיפה: "הייתה שיחה יפה, הוא הקשיב ושמע. סיפרנו לו על הבנות שלנו. אנחנו רוצים שיוציאו את כל האמת של כל מי שאשם. כל מי שפספס שיקבל עונש ראוי. אנחנו איבדנו את הבנות באכזריות, חמש בנות עדיין שם בשבי חמאס. אנחנו דורשים ועדה עכשיו - כל מי שאשם שיכנס לכלא וישלם על איך הוא נרדם כשהבנות שלנו לא נרדמו".


"הנשיא השתדל לענות ממה שהוא יודע. זה עדיין לא מספיק לנו", קבע יגאל אבא של הדר מרים כהן. "אנחנו אוטוטו באזכרה וועדת חקירה ממלכתית עוד לא הוזכרה. זאת הפקרה נוספת. מזלזלים בנו. לא סופרים אותנו. מזל שיש אנשים כמו הנשיא שאפשר לדבר איתם. בשאר המקומות אני מרגיש שאין קשר לי למדינה".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז עם רוה"מ, במשרד רוה"מ בירושלים. רוני כנפו
"אנחנו אוטוטו באזכרה וועדת חקירה ממלכתית עוד לא הוזכרה. זאת הפקרה נוספת". נציגי משפחות התצפיתניות/רוני כנפו

"נועה נחטפה ממוצב נחל עוז לעזה ושם היא נרצחה וסבלה", אמר אביה של נועה מרציאנו. "חברות של נועה עדיין נמצאות בעזה ואיתם עוד 110 חטופים, ואנחנו מאוד מקווים לעסקה שתבוא כמה שיותר מהר. אנחנו נתנו את הדבר הכי יקר לנו בחיים לטובת צה"ל. הוא זלזל בהן והן נרצחו. אנחנו מאוד מקווים שחמש הבנות שנמצאות בשבי יחזרו הביתה בשלום".

קרן אמא של שירת ים סיכמה: "ועדת חקירה זה הכי חשוב, ושמישהו יענה לנו מה קרה ב-7 באוקטובר"

תצפיתניות מוצב נח"ל עוז. באדיבות המשפחה
תצפיתניות מוצב נח"ל עוז/באדיבות המשפחה

לפני כחודש, משפחות התצפיתניות נועדו גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום פגישה בת שלוש שעות, המשפחות מסרו כי רה"מ מסר להם שתי הבטחות מרכזיות, חמ"ל נח"ל עוז יהפוך לאתר מורשת, והאנדרטה הסמוכה תשומר גם כן.

המשפחות הוסיפו: "לצערנו ראש הממשלה לא אישר שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, הוא התעקש שרק אחרי סיום המלחמה תוקם ועדה כזאת אבל אנחנו לא מסכימים, נילחם על כך. רה"מ מכיר את הסבל שאנחנו מכירים, מבין את הכאב שלנו ולכן תמך בהקמת האנדרטה ושימור החמ"ל בנחל עוז, אבל הדבר החשוב ביותר לנו הוא הקמת ועדת חקירה ממלכתית. תצפיתנית שמסיתה את מבטה מהמסך נענשית על הפקרה, לא ננוח עד שכל מי שאשם במחדל ייענש".

אבי מרציאנו, אביה של נועה מרציאנו שנרצחה בשיפא, אמר בתום הפגישה: "אני מודה לראש הממשלה שפגש אותנו לזמן ארוך, שבו הוא שמע על המצוקות והבעיות שיש לנו, עם זאת הרגשתי חוסר נעימות מכך שראש הממשלה לא הסכים להתחייב על ועדת חקירה בלתי תלויה. במהלך הפגישה הרגשתי שראש הממשלה לא לוקח אחריות והוא מפנה אותה לדרג לצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully