וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה כבשה יותר מ-20 ישובים ברוסיה, פוטין: נסלק את האויב

12.8.2024 / 17:07

מושל מחוז קורסק הודה לראשונה שכוחותיה של קייב שולטים בחלקים ממנו, בעוד שנשיא רוסיה הבטיח תגובה קשה על הפלישה הגדולה ביותר לארצו מאז מלחמת העולם השנייה: "האבידות של האויב גדלות באופן דרמטי". צבא אוקראינה: "אנחנו שולטים על שטח בגודל של 1,000 קמ"ר"

טנקים אוקראיניים מותקפים על ידי חיל האוויר הרוסי בקורסק/משרד ההגנה הרוסי

אוקראינה כבשה 28 ישובים במחוז קורסק מאז תחילת המתקפה הדרמטית שלה בשטח רוסיה בשבוע שעבר - כך הודה היום (שלישי) מושל המחוז, בישיבה עם הנשיא ולדימיר פוטין שהבטיח תגובה קשה נגד קייב. לפי צבא אוקראינה, הוא שולט בשטח של אלף קמ"ר מהמחוז.

פוטין אמר לבכירי ממשלו שהמטרה המרכזית של צבא רוסיה היא "להדוף ולסלק את האויב מהשטח שלנו". לדברי נשיא רוסיה, אוקראינה שואפת לשפר את עמדתה במשא ומתן עתידי עם מוסקבה, אולם הוא שלל אותו על הסף והבטיח שמוסקבה תשיג את מטרות המלחמה שלה.

מתקפת הפתע האוקראינית, שהחלה ביום שלישי שעבר, יצאה לדרך אחרי שנה של מכות כואבות שספגה קייב בלחימה במזרח המדינה ובדרומה. היא החלה כמה חודשים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, בצל החשש לצמצום הסיוע שלה לאוקראינה אם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ישוב לבית הלבן.

זו התקיפה הגדולה ביותר של אוקראינה בשטחה של רוסיה מאז פרוץ המלחמה, שהותירה אזורים בדרום-מערב רוסיה חשופים לפני שהחלה להגיע תגבורת. זו גם הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שבה שטח ריבוני של רוסיה נמצא תחת כיבוש זר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכינוס ביטחוני על המצב במחוז קורסק, 12 באוגוסט 2024. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכינוס ביטחוני על המצב במחוז קורסק, 12 באוגוסט 2024/רויטרס

לדברי מושל מחוז קורסק, אלכסיי סמירנוב, הכוחות האוקראיניים שולטים על 28 ישובים במחוז. "המצב נותר קשה", אמר במהלך שיחת הוועידה עם פוטין, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית. הוא הוסיף שהצבא האוקראיני הגיע לעומק של 12 ק"מ במחוז, והחזית משתרעת על פני 40 ק"מ.

פוטין קטע אותו, ואמר לו ש"משרד ההגנה ידווח על עומק והרוחב" של החזית. הוא בייקש ממנו לפרט על "המצב החברתי והכלכלי וכיצד מסייעים לתושבים".

המושל אמר ש-121 אלף תושבים כבר פונו מבתיהם במחוז, ו-59 אלף נוספים יצטרכו לעזוב. לדבריו, כ-2,000 תושבים נותרו באזורים תחת הכיבוש האוקראיני בקורסק. "אנחנו לא יודעים דבר לגבי גורלם", הוסיף.

בלוגרים צבאיים רוסים אמרו בימים האחרונים שהמצב התייצב לאחר הגעת התגבורת הרוסית, אך ציינו שאוקראינה בונה כוחות במהירות ותהו כיצד היא הצליחה לחדור בקלות רבה כל כך את הגבול.

"האבידות של הכוחות המזוינים של אוקראינה גדלות באופן דרמטי, במיוחד בקרב היחידות הטובות ביותר שאותן שלח האויב אל הגבול שלנו", טען פוטין. לדבריו, "האויב, ללא ספק, יקבל תגובה ראויה, ואין ספק שנשיג את כל מטרותינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אתמול אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שקייב תקפה בשטח רוסיה כדי "להשיב את הצדק" וללחוץ על כוחותיה של מוסקבה, בהודאה ראשונה שלו במתקפת הפתע. "אוקראינה מוכיחה שהיא אכן יכולה להחזיר את הצדק ומבטיחה בדיוק את סוג הלחץ הדרוש - לחץ על התוקפן", אמר זלנסקי.

הרשויות ברוסיה מיהרו לפנות תושבים והכריזו אתמול על משטר חירום גורף בשלושה אזורי גבול, בעוד שבלארוס, בעלת ברית קרובה של מוסקבה, שלחה כוחות נוספים לגבולה עם אוקראינה, והאשימה את קייב בהפרת המרחב האווירי שלה.

המחוז גובל במחוז סומי האוקראיני, כשבסמוך אליו ריכזה לאחרונה רוסיה עשרות אלפי חיילים. המתקפה בקורסק ככל הנראה סיכלה, לפחות לעת עתה, את התכנית הזו, אך הוא ספג עשרות תקיפות אוויריות בימים האחרונים.

רוסיה שולטת ביותר מ-100,000 קמ"ר - כ-18% - משטחה הריבוני של אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully