וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: פרשתי מהמרוץ בלחץ חבריי למפלגה, הפכתי להסחת דעת

בריאיון ראשון מאז החלטתו לפנות את הדרך לקמלה האריס, הסביר נשיא ארה"ב את השיקולים שהובילו לכך": כמה מעמיתיי הדמוקרטים בבית הנבחרים ובסנאט חשבו שאני הולך לפגוע בהם במרוץ". לדבריו, "יש לי מחויבות לעשות את הדבר החשוב ביותר למדינה - להביס את טראמפ"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיפר שהוא נאלץ לפרוש מהמרוץ בשל לחץ גובר מתוך מפלגתו הדמוקרטית, במיוחד של יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי.

בריאיון ראשון מאז החלטתו שלא להתמודד על כהונה שנייה, ולתמוך במקום זאת בסגניתו קמלה האריס, הסביר הנשיא בן ה-81 שהריבים הפנימיים הפכו ל"הסחת דעת" שפגעה בקמפיין שלו. ביידן התעקש שהמרוץ שלו עם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ היה "צמוד", אך הכחיש שבעיות בריאותיות "חמורות" הובילו לפרישתו.

"מה שקרה הוא שכמה מעמיתיי הדמוקרטים בבית הנבחרים ובסנאט חשבו שאני הולך לפגוע בהם במרוץ", אמר ביידן בריאיון לרשת CBS, שפורסם אתמול. "דאגתי שאם אישאר במרוץ, זה יהיה הנושא שעליו תשאלו אותי - מדוע ננסי פלוסי אמרה ככה... וחשבתי שזו תהיה הסחת דעת של ממש".

פלוסי, שנותרה אחת הדמויות החזקות ביותר במפלגה הדמוקרטית, הובילה לפי הדיווחים את הקמפיין להחלפתו של ביידן. היא הציגה בפניו סקרים שהראו שהוא אינו יכול לנצח את טראמפ בנובמבר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רוכב על אופניים בדלאוור, 11 באוגוסט 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רוכב על אופניים בדלאוור, 11 באוגוסט 2024/רויטרס

בדברים שנשא לאומה כמה ימים אחרי פרישתו מהמרוץ, ביידן התייחס רק בעקיפין ללחץ הפויטי שהופעל עליו בעודו מדגיש שהחלטתו הייתה "למען המטרה הקדושה של המדינה הזו". הוא לא נקב בשמותיהם של מי שהפצירו בו להעביר את השרביט להאריס, שלפי הדיווחים כללו גם את מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס - הסנאטור צ'אק שומר וחבר בית הנבחרים האקים ג'פריס.

ביידן אמר בריאיון ל-CBS שהוא רוצה להיזכר כנשיא "שהוכיח שהדמוקרטיה יכולה לעבוד". הוא אמר שזו הייתה אחת הסיבות שגרמו לו לצאת מהמרוץ.

"אף שמדובר בכבוד גדול להיות נשיא, אני חושב שיש לי מחויבות למדינה לעשות את הדבר החשוב ביותר, אנחנו חייבים להביס את טראמפ", אמר הנשיא. הוא הכחיש שהופעתו הרעה בעימות הנשיאותי מול טראמפ ביוני - שבה הוא קפא שוב ושוב ואיבד את חוט המחשבה - הייתה בשל מצב בריאותי "חמור". עם זאת, הוא הודה שקשה לו להשלים עם גילו.

"כשרצתי בפעם הראשונה, חשבתי על עצמי בתור נשיא מעבר", הזכיר ביידן את הקמפיין הנשיאותי הקודם שלו, ואת רמיזתו ב-2019 שהוא לא ינסה להתמודד שוב.

"אני אפילו לא יכול להגיד בן כמה אני, קשה לי להוציא את זה מהפה".

עוד בוואלה

דיווח: טראמפ כינה את קמלה האריס "כלבה" בשיחות פרטיות

לכתבה המלאה
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, 24 ביולי 2024. רויטרס
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, 24 ביולי 2024/רויטרס

יום לפני שידור הראיון, הנשיא בן ה-81 צולם כשהוא נח בחוף הסמוך לביתו בדלאוור עם אשתו, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, ונכדתו, נעמי. בעקבות הביקורת על לוח הזמנים הרזה שלו לאחר סיום הקמפיין, התעקש ביידן בריאיון ל-CBS כי הוא "עובד כל יום" כדי למנוע מלחמה כוללת במזרח התיכון, לאור איומיה של איראן לתקוף את ישראל.

הוא התעקש כי הפסקת אש בין ישראל לחמאס עדיין אפשרית, והוסיף: "אני עובד ממש כל יום עם כל הצוות שלי כדי לדאוג שזה לא יסלים למלחמה אזורית. אבל זה בקלות יכול לקרות".

ביידן הוסיף כי יפעל גם לבחירתה של האריס, וכי הוא מכין תוכניות לקמפיין במדינת פנסילבניה, אחת ממדינות המפתח בנובמבר.

"אנחנו חייבים לנצח בפנסילבניה, מדינת הבית המקורית שלי", אמר ביידן, שנולד בסקרנטון. "אני הולך לעשות כל מה שקמלה חושבת שאני יכול לעשות כדי לעזור הכי הרבה".

פלוסי: "אני אוהבת אותו כל כך"

בעוד פלוסי ניסתה להרחיק את עצמה מהאשמות על כך שאילצה את ביידן לפרוש מהמרוץ, היא זלזלה בפומבי בקמפיין שלו ובסיכוייו להיבחר מחדש החודש.

"מעולם לא התרשמתי כל כך מהפעילות הפוליטית שלו", אמרה בראיון ל"ניו יורקר" שפורסם ביום חמישי. "הם זכו בבית הלבן. בראבו. אבל החשש שלי היה: זה לא קורה, ואנחנו צריכים לקבל החלטה כדי שזה יקרה. הנשיא צריך לקבל את ההחלטה כדי שזה יקרה".

פלוסי, שאיבדה את תפקיד יו"ר בית הנבחרים בשנה שעברה בעקבות ניצחון הרפובליקנים בבחירות אמצע הכהונה, אמרה שההחלטה לפעול נגד ביידן, שאותו היא רואה כידיד ותיק, הדירה שינה מעיניה.

"אני אוהבת אותו כל כך, אני חושבת שהוא היה נשיא נהדר עבור ארצות הברית", אמרה פלוסי. היא הדגישה כי כל מה שהניע אותה היה הרצון ש"כף רגלו של דונלד טראמפ לעולם לא תדרוך שוב בבית הלבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully