וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלול להביא לפגיעה בלתי הפיכה": העלייה המדאיגה בשימוש בגז צחוק בקרב בני נוער

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 10:18

המגיפה של חופשת הקיץ: עשרות בלוני גז צחוק נתפסו בפשיטה של שוטרי המחוז הצפוני. שאיפת הגז עלולה להביא לתוצאה בלתי הפיכה, ובמקרה שאירע לאחרונה גרמה לאשפוז נערה עם פגיעה בעמוד השדרה. מכירתו לקטינים אסורה על פי חוק, אבל אפשר לקנות אותו בפיצוציות בזול וללא קושי

עלייה בשימוש ב"גז קצפות" בקרב בני נוער/דוברות משטרת ישראל

"בשנים האחרונות, ובמיוחד בחופשת הקיץ של בני הנוער, ישנה עלייה בשימוש "בגז קצפות" או בשמו הנוסף 'גז צחוק'", כך אמרו הבוקר (שני) במשטרה, בעקבות תפיסה של עשרות יחידות של גז קצפות, נוקרים ובלונים בבתי עסק בעיר נוף הגליל, במהלך מבצע של שוטרי המחוז הצפוני. בעלי החנויות יזומנו לחקירה ולשימוע לסגירת העסק.

שאיפת הגז עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למשתמשים בו ומכירתו לקטינים אסורה על פי חוק. דוגמא למקרה כזה היתה בחודש שעבר כשנערה בת 16 אושפזה במחלקת הילדים של המרכז הרפואי בני ציון בחיפה, כשהיא סובלת מפגיעה מפושטת בחוט השדרה כתוצאה משימוש ממושך ב"גז צחוק". הנערה, תושבת הקריות, הגיעה למיון עקב חולשה גוברת, הפרעה ביציבות ההליכה ותחושת נימול בגפיים.

עלייה בשימוש ב"גז קצפות" בקרב בני נוער. דוברות משטרת ישראל
עשרות יחידות של גז צחוק שנתפסו בבית עסק בנוף הגליל/דוברות משטרת ישראל

בתישאול שהצוות הרפואי ערך במיון עלה, שהיא שואפת מזה כשנתיים גז צחוק באירועים חברתיים, ומזה כחודשיים שואפת אותו מדי יום. את מיכלי הגז סיפרה שהיא קונה ללא קושי ויחסית בזול בפיצוציות שונות באיזור מגוריה. בדיקות העלו שהיא סובלת מפגיעה מפושטת בחוט השדרה, שעלולה להיגרם בשל שימוש בגז הצחוק.

מנהלת היחידה לרפואת מתבגרים במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר נגה כרם, אמרה אחרי אותו מקרה כי "בשנים האחרונות חלה עלייה מדאיגה במספר הצעירים המדווחים על שימוש לרעה בגז הצחוק, שהיה ידוע גם בכינוי "גז הקצפות". לגז הצחוק יחסי ציבור חיוביים משום שהוא ידוע בשימושיו הרפואיים כמסייע לכאבי לידה, כמשכך כאב ומפחית חרדות בטיפולי שיניים. בחשיפה קצרה ובתערובת עם חמצן, היא מאשרת, זהו גז בטוח לשימוש.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
גז צחוק. ShutterStock
בפיצוציה הקרובה למקום מגוריכם: סכנת נפשות. גז צחוק/ShutterStock

"יש הבדל גדול בין השימוש הרפואי המבוקר ובין השימוש לרעה, שאז נשאף חומר ללא עירוב חמצן ובכמויות גדולות וחוזרות, דבר שעלול להביא לפגיעה במערכת העצבים. בשימוש תכוף הפגיעה עלולה להיות בלתי הפיכה ולהותיר את הצעיר/ה עם פגיעה תפקודית. השימוש בסם נפוץ בקרב צעירים משום שהוא נמכר כחומר חוקי וזול, נטול ריח או צבע, כך שלבוגרים שסביב קשה לזהות שימוש בו, וזה חלק מהסכנה". בעקבות המקרה היא קראה לבני ובנות הנוער "לשמור על עצמם ולהימנע משימוש בגז הצחוק וקוראת להורים להשאיר ערוץ תקשורת פתוח וקבוע עם ילדיהם גם בתקופת החופש הגדול, תקופה שבה לעתים שעות הערות של בני הבית אינן חופפות".

גם סגן ניצב קובי ביטון מפקד תחנת נוף הגליל אמר כי "החופש הגדול מביא איתו לא מעט סכנות עבור הילדים ובני הנוער, אני כשוטר וכהורה מוטרד מאוד מהשימוש בגז הקצפות ואני קורא להורים לגלות עירנות בדבר מעשי ילדיהם בחופשת הקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully