וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בפתיחה על רקע התארכות המלחמה

שירלי יום-טוב

29.3.2003 / 0:07

מרקורי מאבדת כ-2% על רקע חיתוך תחזיות ע"י גולדמן סאקס; בית ההשקעות חתך גם את התחזית לצ'ק פוינט, שמאבדת 1.8%; יום המסחר יסתיים בחצות שעון ישראל, בשל המעבר לשעון קיץ


המסחר בוול סטריט נפתח בירידות במדדים המובילים - מדד הנאסד"ק מאבד 0.6% ומדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.4%.

בית ההשקעות גולדמן סאקס חתך את התחזיות לצ'ק פוינט ולמרקורי, ובעקבות זאת מאבדת מרקורי כ-2% וצ'ק פוינט יורדת ב-1.8%.

סקירת טרום מסחר


9 ימים עברו מאז פתחו כוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב ובריטניה בהתקפות על עיראק, ועם כל יום נוסף של לחימה על אדמת עיראק, נראה כי סיום המלחמה רק הולך ומתרחק. בינתיים, הפנטגון מסר היום כי ארה"ב עשויה לשלוח 130 אלף חיילים אמריקאים נוספים לאזור, ובוש ובלייר אינם מדברים בכלל על לוחות זמנים לסיום המלחמה, אלא מתרכזים במטרה שלשמה פתחו במלחמה - הפלת משטרו של סדאם חוסיין ושחרור העם העיראקי מצלו של הרודן, לדבריהם.

ובינתיים, וול סטריט, שהתעוררה בשבוע האחרון מהאופוריה שאחזה בה בימי הלחימה הראשונים, ממשיכה לרשום ירידות. המשקיעים, שציפו לניצחון סוחף ומהיר בעיראק, מבינים כעת כי המלחמה עשויה להימשך אפילו עוד שבועות, וחוסר הוודאות גורם להם להמשיך ולמכור מניות. בשעה זו מצביעים החוזים העתידיים על פתיחת יום נוסף בירידות. הנאסד"ק 100 וה-S&P500 צפויים לרדת בכ-0.5% בפתיחה.

על רקע צילומי הקרבות בעיראק, נדחקים הנתונים הכלכליים הצידה, אולם היום יתפרסמו שני נתונים מהזירה המקרו כלכלית: נתוניו הסופיים של מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס, צפויים לעמוד על 75 נקודות - הרמה הנמוכה מזה עשור, על רקע המלחמה בעיראק; ונתוני ההכנסה האישית לחודש פברואר, שצפויים להצביע על עלייה של 0.2% לעומת עלייה של 0.3% בינואר. נתוני ההוצאה האישית צפויים לרדת ב-0.2% לעומת ירידה של 0.1% בלבד בינואר.

המדדים המובילים צפויים לסיים היום את השבוע בירידות. הדאו ג'ונס כבר איבד השבוע 320 נקודות לרמה של 8,201 נקודות, והנאסד"ק ניצב ברמה של 1,384 נקודות לאחר ירידה של 37 נקודות מתחילת השבוע וירידה של 0.2% אמש.

יום המסחר יסתיים בחצות שעון ישראל, בשל המעבר לשעון קיץ.

ענקית אבטחת הרשתות, צ'ק פוינט , הגישה אמש את מסמך ה-20-F ל-SEC, ממנו עולה כי 10 המנהלים הבכירים וחברי הדירקטוריון שלה קיבלו יחדיו ב-2002 סכום של 3.5 מיליון דולר. בשנה שעברה אותה קבוצה זכתה לשכר של 2.6 מיליון דולר, כך שנרשמה עלייה של 35%. מהמסמך לא ניתן ללמוד דבר לגבי כוונותיה של צ'ק פוינט ביחס לחלוקת דיווידנד. החברה אומנם כותבת כי בשלב זה אינה מתכוונת לעשות כן, ואולם זוהי אזהרה קבועה אותה היא רושמת בכל שנה.

"אנחנו מתכוונים להוסיף ולשמור על רווחינו העתידיים", אמר היום אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של צ'ק פוינט, "בכדי לתמוך בפעילות שלנו". לדברי דשא, בעלי המניות פונים בשאלות לגבי מדיניות החברה לגבי חלוקת דיווידנד, אולם בשלב זה לא מופעל על החברה לחץ בנושא. דשא הוסיף כי ייתכן שדירקטוריון החברה יחליט בהמשך לחלק דיווידנד אולם בינתיים אין החלטה לשום כיוון.

לצ'ק פוינט יש כיום 785.9 מיליון דולר במזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר, והשקעות לטווח רחוק בשווי 528.9 מיליון דולר. בסה"כ, יתרות המזומן של החברה מגיעות ל-1.3 מיליארד דולר נכון לסוף 2003. שווי השוק של צ'ק פוינט מסתכם בכ-3.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully