וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: סיכוי גבוה שבכיר הג'יהאד האסלאמי שהה בבית הספר שהותקף בעזה

10.8.2024 / 23:30

אשרף ג'ודה, מפקד חטיבת מחנות המרכז בארגון, ככל הנראה היה במפקדה הצבאית שהותקפה בבית הספר 'אל-תבאעין' . בשלב זה, עדיין לא ברור האם הוא אכן נפגע בתקיפה. עד כה ידועים שמותיהם של 19 מחבלים שחוסלו באותה התקיפה המשויכים לג'יהאד האסלאמי ולחמאס

אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלי חמאס וגא״פ בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין'/דובר צה"ל

קיימת סבירות גבוהה שמפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האסלאמי אשרף ג'ודה, היה במפקדה הצבאית בבית הספר אל-תבאעין בעזה, שהותקפה בידי בישראל - כך מסר הערב (שבת) דובר צה"ל, בהתבסס על אינדיקציות מודיעיניות שונות. עדיין נבדק אם ג'ודה נפגע בתקיפה.

שמותיהם ותמונותיהם של מחבלים שחוסלו במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין' בתאריך 10.8.24 בדרג׳ תפאח בעיר עזה.. דובר צה"ל
שמותיהם של 19 מהמחבלים שפעלו במתחם בית הספר - וחוסלו/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הוסיף בהצהרה לתקשורת הזרה כי "מאז תחילת המלחמה, ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנצלים את האוכלוסייה והתשתיות האזרחיות לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. הם עושים זאת באמצעות רשת מסיבית של מנהרות תת-קרקעיות, העוברות מתחת לכפרים, בתי חולים, מסגדים, בתי ספר ומתקני או"ם, ומשמשות מחבלים לפקד על התקפות, לאחסן אמצעי לחימה ולהחזיק חטופים ישראלים".

לפי הגרי, "במהלך השבועות האחרונים, המודיעין עקב מקרוב אחר מתקן צבאי פעיל של חמאס והג'יהאד האסלאמי, שבו פעלו כ-24 חמושים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. פרסמנו היום את שמותיהם של 19 מהמחבלים שפעלו במתחם זה. יש לנו גם אינדיקציות מודיעיניות לכך שהמחבל אשרף ג'ודה, מפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האיסלאמי, היה במתחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלי חמאס וגא״פ בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין', תצלומי אוויר של לפני ואחרי המתקפה. 10 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
אומת חיסולם של לפחות 19 מחבלי חמאס וגא״פ בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין', תצלומי אוויר של לפני ואחרי המתקפה. 10 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה. יתרה על כך, כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה.

טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק בעל ראש קרב מוקטן, אמצעי חוזי ואיסוף מידע מודיעיני מדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully