וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן במתקפה על סמוטריץ': "מוכן להקריב את חיי החטופים"

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 21:49

שר האוצר סמוטריץ' פרסם היום הודעה חריפה נגד עסקת החטופים וכינה אותה הסכם כניעה. בתגובה תקף אותו דובר הבית הלבן באופן חסר תקדים: "טועה ומטעה את הציבור הישראלי, לטעון שביידן יתמוך בעסקה שמסכנת את ביטחון ישראל זה אבסורדי ושערורייתי"

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי תקף היום (שישי) את שר האוצר סמוטריץ', שהודיע מוקדם יותר היום כי הוא מתנגד לעסקת החטופים: "סמוטריץ טען כי המלחמה צריכה להימשך בלי עסקת חטופים. הוא טועה ומטעה את הציבור הישראלי. העסקה הזו שומרת על האינטרסים הביטחוניים", אמר קירבי.

בהודעתו אמר היום סמוטריץ' "את החטופים אכן הגיע הזמן לשחרר כבר מזמן. את המחבלים המתועבים רוצחי היהודים ממש לא הגיע הזמן לשחרר. ובעיקר, ממש לא הגיע הזמן לעסקת כניעה שתפסיק את המלחמה לפני השמדת הנאצים של חמאס דעאש ותאפשר להם להשתקם ולחזור לרצוח יהודים שוב".

לדברי קירבי, בשלב הראשון של העסקה צה"ל לא ייסוג באופן מלא מהרצועה: "ישראל השיגה את רוב מטרות המלחמה חוץ מהחזרת החטופים. לפעמים צריך לשחרר אסירים כדי לשחרר חטופים ולהציל חיים. זו לא כניעה. זה יישום של הערכים המשותפים של ארה"ב וישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בכנס קטיף לאחריות לאומית ה-10 " שערי עזה" .. קרדיט תמונות: יוסי זליגר, אתר רשמי
הודעה אבסורדית. בצלאל סמוטריץ'/אתר רשמי, קרדיט תמונות: יוסי זליגר

קירבי התייחס לסיוע שארה"ב מעניקה לישראל לקראת המתקפה הצפויה של איראן: "סמוטריץ טען שארה"ב רוצה לכפות הסכם כניעה על ישראל. הוא אמר את זה בשעה שהנשיא ביידן הורה לצבא ארה"ב פעם נוספת להגן על ישראל מהתקפה איראנית. לטעון שביידן יתמוך בעסקה שמסכנת את ביטחון ישראל זה אבסורד ומביש. סמוטריץ מוכן להקריב את חיי החטופים - בני עמו ובני ארצו וחטופים אמריקנים".

מדובר בהתקפה חסרת תקדים של הבית הלבן נגד הגורמים בממשלת ישראל שמתנגדים לעסקת החטופים. "כל יום שעובר הסכנה לחיי החטופים גוברת. לכן כל כך דחוף להגיע לעסקה", אמר קירבי. לדבריו: "השאלה אינה מה גרם לנו להוציא הודעה כזו נגד סמוטריץ, אלא מה גרם לסמוטריץ להחליט להוציא הודעה אבסורדית ושערורייתית כזו נגד עסקת החטופים".

קירבי נשאל האם הממשל סבור שסמוטריץ מחבל בעסקה: "אנחנו מתקדמים עם העסקה", ענה, "זה צריך לקרות. אפילו ראש ממשלת ישראל נתניהו אמר שהוא תומך בעסקה. המסגרת הבסיסית של העסקה הוצגה על ידי ישראל. אני אמרתי את כל מה שהיה לי להגיד על סמוטריץ'. הנטל לסגור את העסקה הוא על שני הצדדים. שני הצדדים שינו והוסיפו פרטים לעסקה בתקופה האחרונה. אנחנו קרובים לעסקה ונשאר לסגור רק את פרטי היישום של העסקה. זה ידרוש פשרות ומנהיגות משני הצדדים. ישראל הודיעה שתגיע לפסגה ביום חמישי הבא וקטאר הבטיחה לנו שחמאס גם כן תשלח נציגים לפסגה בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully