וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן הודיע לגלנט שהחליט לא להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 20:15

שני בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שבלינקן עדכן את גלנט בשיחה על ההחלטה לסיים את הבדיקה בעניין. מדובר בהישג מדינים משמעותי עבור שר הביטחון, שניהל בחודשים האחרונים מגעים שקטים עם בלינקן ועם בכירים נוספים בממשל כדי לעצור את הטלת הסנקציות על הגדוד

תיעוד מפעילות גדוד נצח יהודה במרחב בית חאנון/דובר צה"ל

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן שוחח היום עם שר הביטחון גלנט ועידכן אותו כי החליט לסיים את הבדיקה בעניין גדוד נצח יהודה ולא להטיל עליו סנקציות, כך לפי שני בכירים ישראלים ואמריקנים.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש  במשרדי מחלקת המדינה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, 24 ביוני 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט נפגש במשרדי מחלקת המדינה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, 24 ביוני 2024/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

למה זה חשוב:

  • מדובר בהישג מדיני משמעותי עבור גלנט שניהל בחודשים האחרונים מגעים שקטים עם בלינקן ועם בכירים נוספים בממשל כדי לעצור את הטלת הסנקציות על הגדוד.
  • אם היו מוטלות סנקציות על גדוד נצח יהודה זה היה מהלך חסר תקדים מצד הממשל האמריקני בעל פוטנציאל נזק חמור לצה"ל וליחסים בין ישראל לארה"ב.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

תזכורת

  • בחודש אפריל הודיע בלינקן על כוונת ארצות הברית להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה, בשל הפרות של זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית.
  • אילו היו מוטלות סנקציות, זו היתה הפעם הראשונה שארצות הברית היתה מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילות בגדה.
  • הסנקציות שהיתה כוונה להטיל מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי, שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקני או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהן מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.
גדוד נצח יהודה בבית חאנון. דובר צה"ל
גדוד נצח יהודה בבית חאנון/דובר צה"ל

מאחורי הקלעים:

  • גורם אמריקני בכיר אמר שבעוד שבלינקן קבע שהגדוד ביצע הפרות קשות של זכויות אדם בשטחים, המידע שסיפקה ישראל בשלושת החודשים האחרונים הראה שצה"ל תיקן את התנהגותו של גדוד נצח יהודה והתייחס ברצינות לדאגות של ארה"ב.
  • הגורם האמריקני אמר כי צה"ל הציג לארה"ב ראיות לכך ששני החיילים שהיו מעורבים באירוע המשמעותי ביותר שנחקר על ידי משרד החוץ האמריקני הודחו ממשימות לחימה ולא יזומנו לשירות מילואים. צה"ל אמר לאמריקנים כי החקירה הפלילית נגדם לא הניבה כתב אישום מכיוון שתושבים פלסטינים שהיו מעורבים באירוע סירבו להעיד.
  • הגורם האמריקני הוסיף כי צה"ל הראה לארה"ב שהוא נקט בצעדים נוספים בנוגע ליחידה, כדי להימנע מאירועים מסוג זה בעתיד, לרבות שינוי תהליך המיונים לחיילים שרוצים להצטרף לנצח יהודה וקיום סמינר מיוחד של שבועיים רק לגדוד נצח יהודה בנושא הפרות של זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully