וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא איראן רוצה למנוע ממשמרות המהפכה לתקוף ישירות את ישראל

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 19:22

הטלגרף הבריטי דיווח על חילוקי דעות בין משמרות המהפכה לבין הנשיא החדש. לפי הדיווח, פזשכיאן חושש מההשלכות של תקיפת ישראל, ומציע לתקוף מטרות באזרבייג'ן ובכורדיסטן "ולסיים את הדרמה". ההכרעה נתונה בידיו של המנהיג העליון עלי חמינאי

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן ומשמרות המהפכה חלוקים על התגובה לחיסול של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה - כך דווח היום (שיישי) בטלגרף הבריטי. בעוד שמשמרות המהפכה רוצים לתקוף ישירות את תל אביב וערים אחרות, הנשיא חושש מההשלכות ומציע לתקוף במקום זאת "בסיסים סודיים" של ישראל במדינות השכנות. ההכרעה נמצאת בידיו של המנהיג העליון עלי חמינאי.

לפי אחד מיועציו של הנשיא, המשתייך לזרם המתון יותר במשטר, "הוא ציין שהיה לנו מזל שאיראן לא נקלעה למלחמה כוללת עם ישראל בפעם הקודמת וייתכן שגם הפעם לא", אמר היועץ שהתייחס למתקפה הישירה של איראן על ישראל באפריל, שסוכלה כמעט ברובה בשיתוף פעולה עם ארצות הברית ומדינות אחרות.

לדבריו, ההתעקשות של משמרות המהפכה לתקוף ישירות את ישראל "נועדה יותר לערער את נשיאותו בת השבוע מאשר לכסות על ההשפלה שספגו" עם חיסולו של הנייה. לפי דיווחים במערב, כולל בטלגרף, ראש הלשכה המדינית של חמאס נהרג מפיצוץ מטען שהוטמן בבית הארחה של משמרות המהפכה בטהראן כחודשיים לפני כן. לפי הגרסה הרשמית של איראן, החיסול בוצע על ידי טיל ששוגר מחוץ למדינה.

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן בפגישה עם מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 30 ביולי 2024. רויטרס
נשיאותו התחילה אחרת ממה שרצה. פזשכיאן והנייה ביום השבעתו, בחודש שעבר/רויטרס

יועץ אחר של פזשכיאן סיפר שהוא המליץ "לתקוף מטרות הקשורות לישראל באזרבייג'ן ובכורדיסטן (החבל הכורדי בעיראק), לעדכן אותן מראש ולסיים עם כל הדרמה". לדבריו, הנשיא "לא חש מושפל משום שזה קרה שעות אחרי שהוא הושבע". הוא אף הציע לחמש את חיזבאללה בנשק מתקדם יותר ו"לתת להם להילחם" בתמיכה מוגברת של איראן.

עוד דווח שרבים במעגל המקורבים של הנשיא החדש מאמינים שהייתה התרשלות מכוונת באבטחה של הנייה, "שנועדה לגרור את פזשכיאן למלחמה". גם בתוך משמרת המהפכה, נטען בטלגרף, מתנהלים חילופי האשמות בין פלגים שונים.

פזשכיאן זכה בבחירות בחודש יוני בזכות אלו התומכים בהבטחתו לשקם את היחסים בין איראן לקהילה הבינלאומית באמצעות דיפלומטיה.

"הוא מודע לכך שמשמרות המהפכה רוצים לגרור את המדינה למלחמה, ועדיין הוא נחוש לעמוד בהבטחות שנתן בקמפיין הבחירות, הכוללות מתן תנאי חיים שלווים לעם", אמר היועץ השני. "הוא משתמש בהשפעה שלו בתוך לשכת המנהיג, הוא עובד כדי למנוע ממשמרות המהפכה לגרור את איראן למלחמה".

מנגד, גורם במשמרות המהפכה אמר לעיתון כי אף אחד לא מעניק יותר מדי תשומת לב לפזשכיאן. "האפשרות מספר אחת היא עדיין לתקוף את תל אביב עם חיזבאללה ואחרים", אמר. "יש מאמצים בתוך הארגון לבלום את המאמצים של פזשכיאן. כמעט כולם מאמינים שמה שהוא מתעקש עליו לא עולה בקנה אחד עם יוקרתה של המהפכה".

הוא הוסיף שבאחד הדיונים שהתקיים השבוע, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, אמר "שאם לא נגיב היום, הם (ישראל) יהיו עוד יותר חצופים בפעם הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully