וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו מיכאיל סמארה, שנפגע אנוש ממיירט ליד נהריה

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 1:17

סמארה בן ה-27 למד בסלובקיה והגיע לארץ כדי לבקר את משפחתו כמה ימים קודם לפני המתקפה. באותו מטח כטב"מים של חיזבאללה נפצעו 18 בני אדם, רובם כבר שוחררו מבית החולים

תיעוד של נפילת הכטב"מ בגליל המערבי/לפי סעיף 27א

מיכאיל סמארה מכפר יאסיף, שנפצע ביום שלישי באורח אנוש מפגיעת מיירט בכביש 4 סמוך לנהריה, מת מפצעיו בבית החולים בנהריה. סמארה בן ה-27, למד בסלובקיה והגיע לביקור בישראל, אך לרוע מזלו נפגע מהירי הקטלני וכאמור מת מפצעיו בבית החולים.

סמארה הגיע לארץ כדי לבקר את משפחתו כמה ימים קודם לכן. באותה מתקפת כטב"מים של חיזבאללה נפצעו 19 בני אדם, רובם כבר שוחררו מבית החולים.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "מת מפצעיו תושב כפר יאסיף, בן 27, שנפגע באורח אנוש מפגיעת מיירט ביום שלישי השבוע. הפצוע, שסבל מפגיעות רסיסים קשות, היה מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, במצב אנוש, כשהוא מורדם ומונשם. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

מיכאיל סמארה מכפר יאסיף. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מת מפצעיו. מיכאיל סמארה מכפר יאסיף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמארה, דוקטורנט להנדסת כימיה בסלובקיה, שסיים תואר ראשון ותואר שני בתחום שם, ולפני שנה החל בלימודי התואר השלישי, הותיר אמא ואבא - יאנה ונסראת, אח בכור, ג'ורג', בוגר מכניקה רובוטית ואח צעיר, ג'וני, בוגר הנדסה אזרחית. כולם למדו שם וחלקו דירה משותפת.

"הוא היה צריך להתחיל את שנת הלימודים ממש עכשיו, אבל היה כאן בחופשת קיץ", סיפר לוואלה אביו, נסראת בן ה-61, מנהל עבודה בסניף הישראלי של אחת מחברות הבטון הגדולות בעולם. "אני אחראי על מיגוניות, ממ"דים והנה ככה קרה. אני רואה את עצמי כאשם שהבאתי את הילדים לכאן בקיץ כשיש כאן מלחמה. אשם שלא פעלתי יותר לעצור את המלחמה. הלוואי שיפסיקו. מספיק. מספיק דם נשפך. הפעם נגעו בי אבל הרי נגעו בהרבה אנשים. מכאן ומכאן. זה אותו דם. הדם הוא אדום כאן וכאן. לאף אחד אין דם בצבע אחר".

האב הוסיף: "הלואי שיפעילו את הראש. מי שאוכל אותה בסוף זה אנחנו הקטנים. הלוואי והגדולים למעלה יבינו את זה שאנחנו אחים. לא בני דודים כמו שאומרים - אנחנו אחים ממש. צריך לחיות ביחד. אין ברירה אחרת. אולי זה לא בידינו אלא בידי אחרים אבל הלואי. זו דעתי האישית"
.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מיכאיל סמארה. באדיבות המשפחה
מיכאיל סמארה/באדיבות המשפחה

על נסיבות מותו של בנו הוא סיפר: "הוא היה בדרכו לכפר מזרעה ועמד ברמזור, פתאום התפוצץ המיירט דווקא רחוק ממנו, להערכתי כ 30-40 מטרים, הוא נפגע ונפגעו אחרים. הפגיעה שלו הייתה יחסית קטנה אבל במקום קריטי, במקום מאד רגיש, ונפגע גזע המוח שלו. הרופאים ניסו להציל אותו ולשחרר את הלחץ, ניתחו אותו וטיפלו בו מאד יפה והעבירו אותו אחר כך לטיפול נמרץ. אנחנו כולנו מודים לצוות במרכז הרפואי לגליל, גם טיפול נמרץ, גם במחלקת נוירולוגיה, גם בחדר הניתוח ובכלל לכולם שם על הטיפול ועל היחס. אבל המאמצים לא צלחו, היום בבוקר לצערנו קבעו את מותו".


המשפחה תרמה את כל אבריו של סמארה . "אנחנו מצפים ומקווים שהאברים שלו יצילו חיים, ושהחיים שלו יביאו חיים וכך הוא ימשיך דרך הנשמות האלה", אמר האב.

"שמו מיכאיל, אבל בבית אנחנו היינו קוראים לו מיקי", הוא סיפר, "זה שם שאחיו הגדול נתן לו. זה לא שם זר עבורנו כי אמא שלו סלובקית. מיקי אף הוא היה בעל אזרחות כפולה, ישראלית וסלובקית ובאמת מתעניינים מאד באירוע גם בשגרירות הסלובקית ובתקשורת הסלובקית. אני למדתי בברטיסלבה חינוך גופני בשנות המשטר הסוציאליסטי על מלגה של המפלגה ושם הכרתי את אשתי".

הלוויתו של סמארה תתקיים מחר (שבת) בשעה 17:00 בכנסיה הקתולית בכפר יאסיף.

כטב"מ בנהריה . 6 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כטב"מ בנהריה . 6 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חוץ מסמארה, 18 בני אדם נוספים נפצעו במתקפת הכטב"מים לעבר הצפון. צוותי מד"א פינו את כלל הפצועים למרכז הרפואי לגליל בנהריה. חיזבאללה לקח אחריות ואמר ששיגר את המטח לעבר בסיס צבאי בתגובה לחיסול של מפקד בכוח רדואן. בצה"ל עדכנו כי חלק מהפצועים הם כתוצאה מנפילת מיירט שהחטיא את המטרה באוויר ופגע בקרקע. עוד נמסר כי האירוע מצוי בתחקיר. במהלך היום נשמעו אזעקות רבות בצפון על מטחים בלתי פוסקות לעבר יישובים רבים הצפון, בין היתר באזור הגליל והגולן.

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, הגיב לירי של חיזבאללה: "תושבי הצפון מופקרים פעם אחר פעם. אין מוגנות ואין הגנה ואין תשובות מהממשלה!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully