וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה אנושה בחופש הדת": עתירה נגד איסור התפילה במרחב הציבורי בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 12:44

העתירה להתיר תפילות ביום כיפור בכיכר דיזנגוף הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א. בין העותרים - עמותת ראש יהודי והסופרת עירית לינור. "ההחלטה אוסרת באופן שרירותי ומפלה את קיום תפילת יום כיפור המסורתית בכיכר דיזנגוף, מה שפוגע בזכויות יסוד של קהילה שלמה"

בעקבות סערת התפילות, עשרות משתתפים בתפילת מחאה בכיכר דיזנגוף בתל אביב/מערכת וואלה

עמותת ראש יהודי, הסופרת עירית לינור ו-13 עותרים נוספים הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א בבקשה להתיר תפילות ביום כיפור בכיכר דיזנגוף. "לפני בית המשפט הנכבד, מוגשת בזאת עתירה נגד החלטת עיריית תל-אביב, המונעת באופן שרירותי ומפלה את קיום תפילת יום כיפור המסורתית במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף. החלטה זו פוגעת בזכויות יסוד של קהילה שלמה, מפרה את עקרון השוויון ומהווה פגיעה אנושה בחופש הדת והפולחן, המוגנים בחוקי היסוד של מדינת ישראל", נכתב בעתירה.

בעקבות סערת התפילות, עשרות משתתפים בתפילת מחאה בכיכר דיזנגוף בתל אביב.8 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"חולדאי אנטישמי לכלא עכשיו, לשנוא יהודים זאת עבירה". מחאה בתל אביב נגד איסור על תפילה במרחב הציבורי/אתר רשמי, ללא קרדיט

אמש, עשרות בני אדם הגיעו לכיכר דיזנגוף בתל אביב להשתתף בתפילת מחאה, זאת בעקבות החלטת ראש העיר רון חולדאי לאסור על תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי. חיים כהן, תושב שכונת בבלי, הגיע עם שלט "חולדאי אנטישמי לכלא עכשיו". "להיות שונא יהודים זאת עבירה. אם הוא לא נותן ליהודים לקיים את אורח החיים שלהם, זאת אנטישמיות. אין לזה שם אחר", טען. "במגילת העצמאות כתוב פה הוקמה המדינה על חזון הנביאים. אני מבין שעשו מדינה מוסלמית, לערבים נותנים להתפלל ולנו לא. ביהדות גברים ונשים לא הולכים ביחד. במרחב הציבורי אין בעיה עם 'מצעד סוטים'", אמר והתייחס למצעד הגאווה, "אבל עם תפילה יש?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully