וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מנהלים ודירקטוריונים בצ'ק פוינט זכו לשכר שנתי של 3.5 מיליון דולר

גתית פנקס

28.3.2003 / 14:03

כך עולה ממסמך ה-20-F שהגישה החברה; צ'ק פוינט כותבת כי בינתיים אין בכוונתה לחלק דיווידנד

מאחר שצ'ק פוינט הישראלית היא חברה זרה בוול סטריט, אין היא מספקת בדו"ח השנתי שלה (20-F) פירוט מלא לגבי המשכורות של כל אחד ממנהליה וחברי הדירקטוריון שלה. יחד עם זאת, היא מספקת סכום כללי: מהמסמך שהגישה אתמול בלילה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) עולה כי 10 המנהלים הבכירים וחברי הדירקטוריון שלה קיבלו יחדיו ב-2002 סכום של 3.5 מיליון דולר. בשנה שעברה אותה קבוצה זכתה לשכר של 2.6 מיליון דולר, כך שנרשמה עלייה של 35%.

ואלה 10 המנהלים הבכירים: גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל החברה; מריוס נכט, סגן נשיא בכיר וסגן יו"ר הדירקטוריון; ג'רי אונגרמן, נשיא החברה; אייל דשא, סמנכ"ל הכספים; והדירקטורים: שלמה קרמר, אירווין פדרמן (שהוא, אגב, דירקטור אף בנטרו); דיוויד רובנר; ריי רות'רוק; אלכס ויקס וד"ר טל שביט. הסכום להם זכו העשרה, 3.5 מיליון דולר, אינו כולל הוצאות עבור נסיעות עסקיות והחזרי הוצאות אחרים. חברי הדירקטוריון שהם אף מנהלים (שויד ונכט) אינם מקבלים כפל משכורות.

נכון ל-23 בפברואר 2003, המנהלים הללו החזיקו באופציות ל-13.5 מיליון מניות במסגרת תוכנית האופציות של החברה במחירי מימוש הנעים בין 2.65 דולרים ו-79.8 דולר ? מחיר גבוה המהווה מזכרת לימים יפים יותר. אופציות אלה יהיו תקפות בין יולי 2004 ובין יולי 2010.

בתקופה האחרונה נפוצו בשוק הערכות לפיהן צ'ק פוינט הישראלית תשתמש בקופת המזומנים הדשנה שלה ותחלק דיווידנד לבעלי מניותיה, על אף שאין הדבר שכיח בקרב חברות טכנולוגיה מעבר לים. ממסמך ה-20-F, הדו"ח השנתי המורחב שהגישה צ'ק פוינט אתמול לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) לא ניתן בשלב זה ללמוד דבר. אומנם צ'ק פוינט כותבת בו כי בשלב זה אינה מתכוונת לעשות כן, ואולם זוהי אזהרה קבועה אותה היא רושמת בכל שנה. "צ'ק פוינט צופה כי היא תוסיף לשמור על כל רווחיה העתידיים כדי לתמוך בפעילותה ולממן את צמיחת ופיתוח עסקיה", אומרת החברה במסמך, "אנחנו מתכוונים בשלב זה להשקיע מחדש את הכנסותינו, כולל ההטבות המגיעות לנו מהיותה מפעל מאושר, ולא לחלק אותן כדיווידנד".

דן הארוורד, אנליסט בית ההשקעות HSBC אומר היום כי מדובר באזהרה רגילה החוזרת בכל שנה, ולא ניתן למעשה ללמוד ממנה דבר. "המדיניות של החברה כעת היא לא לחלק דיווידנד", הוא אומר, "ואולם אם הדירקטוריון יחליט אחרת, הרי שההחלטה שלו תהיה זו התקפה. אין כאן שום שינוי מדיניות מבחינתם ואני אישית לא מאמין שהחברה תחלק דיווידנד למשקיעים".

לצ'ק פוינט יש כיום 785.9 מיליון דולר במזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר והשקעות לטווח רחוק בשווי 528.9 מיליון דולר. בסה"כ, יתרות המזומן שלה מגיעות ל-1.3 מיליארד דולר נכון לסוף 2003.

צ'ק פוינט מתמחה באבטחת רשתות VPN ופיירוול, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר. החרה מציינת במסמך כי התחרות בתחום שירותי ומוצרי ה-VPN היא גדולה, והיא מעריכה כי תהפוך חריפה יותר בעתיד. בין המתחרות העיקריות היא מונה את סיסקו, נטסקרין, נורטלף לוסנט, מיקרוסופט, סוניקוול, סימנטק, WatchGuard ואחרות. החברה מציינת כי יכולות להיכנס לשוק חברות אחרות, שכן שוק אבטחת האינטרנט מציב חסמי כניסה כספיים נמוכים יחסית.

נכון לאמצע פברואר, כל מנהלי החברה החזיקו ב-27.8% מהחברה, כולל אופציות בנות מימוש מיידי. בעלי המניות הנוכחיים של החברה: שויד, המחזיק ב-11.5% מהחברה ששוויין כיום 436 מיליון דולר; פרנקלין ריסורסז (פרנקלין טמפלטון אינווסטמנטס) שמחזיקה 10.9% בשווי נוכחי של 417 מיליון דולר; נכט עם 10.7% בשווי של 405 מיליון דולר וקרמר עם 5.6% בשווי של 214 מיליון דולר. כיום יש לצ'ק פוינט 328 גופים ואנשים המחזיקים במניה וופרט לשויד, נכט וקרמר אף בעל תפקיד בחברה אינו מחזיק ביותר מ-1%.

תוכנית האופציות המקורית של החברה היא מ-1996 בה החברה אישרה חלוקת 66.4 מיליון מניות. נכון לפברואר 2003 ניתנו 11.4 מיליון מניות מהתוכנית, אופציות לרכוש 20 מיליון מניות טרם נפרעו, ו-35 מיליון מניות נותרו פנויות למענק עתידי. מחירי המימוש של המניות הללו נעים בין 64 סנט ל-86.5 דולר, וזאת לעומת מחיר נוכחי של כ-15.5 דולר למניה.

נכון לסוף 2002 יש בצ'ק פוינט 1,203 עובדים מתוכם 311 מועסקים במו"פ ובקרות איכות; 541 מועסקים בשיווק ומכירות; 200 בתמיכת לקוחות ותפעול ו-151 עובדים בתחום של מערכות מידע, אדמיניסטרציה וכספים. החברה העסיקה נכון לסוף השנה שעברה 61 עובדים נוספים בשירותי יעוץ חיצוניים. פרט נוסף שעולה מה-20-F הוא שלחברה 503 עובדים בישראל, 496 בארה"ב ו-204 בשאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully