וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכים מרדף, משתלטים ועוצרים בכוח: שוטרים לכדו רוכב קורקינט חשמלי בחשד לעבירות תנועה | צפו

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 21:35

שוטרים בעפולה זיהו רוכב קורקינט ללא קסדה שסיכן הולכי רגל ונהגים. כשלא נענה לדרישת אופנוען משטרה לעצור ונמלט ניהלו מרדף במהלכו החליק השוטר הרכוב ונפל, אבל קם, המשיך במרדף רגלי ועצר את החשוד בכוח ביחד עם עוד כמה שוטרים

נהג קורקינט חשמלי נעצר במהלך פעילות אכיפה של שוטרי המחוז הצפוני כנגד רוכבי דו גלגלי שמסכנים את משתמשי הדרך בעיר עפולה/דוברות משטרת ישראל

נהג קורקינט חשמלי נעצר היום (חמישי) במהלך פעילות אכיפה של שוטרי המחוז הצפוני כנגד רוכבי דו גלגלי שמסכנים את משתמשי הדרך בעיר עפולה. שוטרי המחוז הצפוני בעפולה זיהו את רוכב הקורקינט שנסע ללא קסדה וביצע עבירת תנועה בעיר תוך סיכון הולכי הרגל.

לאחר שלא נענה לקריאות השוטר לעצור, החל הרוכב להימלט ובסופו של דבר נעצר לאחר מרדף. הוא הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה בעיר.

החל מ-1 באוגוסט נכנס לתוקף תיקון לחוק המחייב את רישומם של אופניים וקורקינטים חשמליים. לקראת כניסתן לתוקף של התקנות החדשות פרסמה עמותת אור ירוק נתונים על עמדות הציבור לגבי כלי הרכב החשמליים.

לפי התיקון, בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים המורשים לרכוב - כלומר מעל גיל 16, ושעברו מבחן כשירות לרכיבה או תאוריה לנהיגה - יחוייבו ברישום במאגר רשות הרישוי ובהתקנת לוחית זיהוי על הכלים. מספר הרישוי יהיה אישי לרוכב, וניתן יהיה להעבירו מכלי לכלי, אך לא מאדם לאדם. בשלב הראשון, הקנס למי שלא הצטייד בלוחית רישוי יהיה 100 שקלים, עקב הצורך לתת לציבור זמן להכיר את החובות החדשות המוטלות עליו. לאחר השנה הראשונה, הקנס יעמוד על 750 שקלים.

מהסקר של אור ירוק עולה כי 91% מהציבור חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים. 51% טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים השיתופיים מהחוק, ו-77% אף הודו כי ראו כאלה זרוקים על המדרכה אשר הפריעו להולכי הרגל. רוב הנשאלים (81%) טענו כי הם בעד הורדת מהירות הנסיעה, שעומדת כיום על 25 קמ"ש. 52% מהנשאלים טענו כי המדינה לא צריכה לעודד רכיבה על קורקינטים חשמליים. 63% מהנשאלים טענו כי לא ירשו לילדים שלהם לרכוב על קורקינטים חשמליים בהווה ובעתיד. כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (47%) מציינים כי רוב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא חבשו קסדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully