וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגיד שהגזמת": שוטר נופף באקדח לעבר חבריו, חברו ניסה "לעדן" את התלונה

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 18:37

שני שוטרי מג"ב בשירות חובה מואשמים, כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של פזיזות ורשלנות בכלי יריה והדחה בחקירה, זאת לאחר שאחד מהם שיחק בנשק ונופף בו לעבר חבריו, ובהמשך, ניסה חברו לשדל את העדים לאירוע להמעיט בחומרתו ולמסור גרסה שקרית

שוטר מג"ב שאינו בתפקיד ירה למוות במתנדב מד"א/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד שני שוטרי מג"ב בשירות חובה (בגילי 22 ו-23), בגין ביצוע עבירות של פזיזות ורשלנות בכלי יריה והדחה בחקירה, כל אחד לפי חלקו, זאת לאחר שאחד מהם שיחק בנשק ונופף בו לעבר חבריו, ובהמשך, בעקבות חקירת מח"ש, ניסה חברו לשדל את העדים לאירוע להמעיט בחומרתו ולמסור גרסה שקרית ביחס לאירוע.

לפי האישום, במהלך חודש יוני 2023 הגיע אחד הנאשמים למפגש חברים באזור השפלה. בשלב מסוים שלף את האקדח מהנרתיק וכיוון אותו לעבר אחד הנוכחים במקום. במועד אחר, שלף את הנשק וכיוון אותו קדימה בסמוך לאנשים שהיו בקרבתו.

לוחמי מג"ב סמוך לקלקיליה, 10 בנובמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטר מג"ב (אילוסטרציה)/חטיבת דובר המשטרה

כעבור מספר ימים דיווח המתלונן למשטרה על מעשיו של הנאשם הראשון, ובמח"ש פתחו בחקירה. חברו, הנאשם השני בתיק, שמע על כך ויצר קשר עם אחד החברים שנכח במפגש וביקש ממנו למסור גרסה מקלה על התקרית, ונימק בכך שאת האירוע "היו צריכים לסגור בין החברים". בהמשך פנה לאדם נוסף שנכח במפגש וביקש גם ממנו למסור עדות מקלה "כמה שפחות" באשר לחומרת מעשיו של הנאשם הראשון. עוד הוא נאשם כי פנה לעד ראיה נוסף וביקש ממנו להעיד כי המתלונן היה תחת השפעת סמים בזמן האירוע, זה סירב והבהיר כי מדובר בשקר.

הנאשם השני לא עצר בזאת, וכשהבין שהוא צפוי להיות מוזמן לעדות במח"ש פנה ישירות למתלונן, ואמר לו בשיחה ביניהם כי "איכשהו תמכור למשטרה את הסיפור שהדברים מפוברקים". עוד המשיך ואמר: "תנסה לעדן את הדברים כאילו קצת הגזמת בדברים שלך. תנסה בכול הכוח אחי, ואנחנו נעריך את זה". הוא סיים את השיחה בכך שאמר למתלונן: "אני מאוד מקווה שתנסה בחקירה הבאה שלך לעדן את הדברים ולפחות תוציאו אותו עם עתיד נקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully