וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בפרשת ההתעללות במחבל - חוות דעת של ביה"ח: "גרם נזק לעצמו"

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 20:13

עו"ד דמרי, שמייצג כמה מחיילי המילואים החשודים בהתעללות במחבל, הציג חוות דעת ממומחה מביה"ח הדסה, שגורס שלא ייתכן שהעצם הוחדר לגופו של המחבל ע"י גורם חיצוני. בכך הוא טוען שהחוו"ד מנקה את החשודים. עם זאת, המומחה לא בדק את המחבל והסתמך על מסמכי ההגנה

דיון המשך של החשודים בהתעללות במחבל, בית ליד/שלומי גבאי

הדיון בעניינם של חמישה חיילי מילואים שחושדים בהתעללות מיני במחבל נוחבה נמשך - והיום (חמישי) התפרסמה חוות דעת רפואית של המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, לאחר בדיקת המחבל, שעשויה לחזק את טיעוני הסנגורים. חוות הדעת ניתנה מבית החולים לבקשתו של עו"ד אפרים דמרי, שמצייג שניים מהחשודים בפרשה.

בבדיקתו של המחבל נמצא כי נגרמה פגיעה בחלחולת (רקטום) - זו מעידה על כך ש"אין ספק שהחדרת גוף זר היא שגרמה לפגיעה - אולם, "אין פגיעה בפי הטבעת עצמו". לפיכך, מחוות הדעת עולה כי "יש ספק גדול לגבי דרך ומנגון החדרת הגוף הזר". בכך טען דמרי כי חוות הדעת מנקה את החשודים מהחשדות נגדם. אולם חשוב לציין עם זאת, שהמומחה לא בדק את המחבל והסתמך על מסמכי ההגנה.

דיון המשך של החשודים בהתעללות במחבל, בית ליד.6 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
דיון המשך של החשודים בהתעללות במחבל, בית ליד.6 באוגוסט 2024/שלומי גבאי
הארכת מעצר לחיילים בבית ליד, השמיני אוגוסט 2024. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
הארכת מעצר לחיילים בבית ליד, השמיני אוגוסט 2024/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בחוות הדעת מובהר כי "החדרה על ידי גורם חיצוני, ודאי של עצם רחב, (כדוגמת אלה או מקל מטאטא) מחייבת פציעה של פי הטבעת עצמו (בנוסף לפגיעה ברקטום) וסימנים ברורים לפציעה זו. "דווקא החדרה עצמית של גוף זר, שיכולה באותה מידה לגרום לקרע בחלבולת, היא שלא גרום לפגיעה בפי הטבעת עצמו, שכן המחדיר (החולה עצמו) ידאג להחדרה עדינה ולא טראומתית של הגוף הזר".

לסיכום נכתב: "החומר הרפואי שהוצג, בלא כל עדות לפגיעה בפי הטבעת, תומך בהחדרה עצמית ולא בהחדרה על ידי גורם חיצוני".

  • עוד באותו נושא:
  • מטען חבלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully