וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי לערעורים דחה את ערר החיילים מפרשת שדה תימן

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 1:54

השופטת קבעה שיש חשד סביר הקושר את החיילים, החשודים באינוס ובהתעללות בעצירים, למיוחס להם. בעקבות ההחלטה התפרצו בני משפחה של החשודים בבית הדין וצעקו: "המשחק מכור, אנחנו עם זבל", והבטיחו "להבעיר את המדינה ביום ראשון"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

בית הדין הצבאי לערעורים בראשות השופטת תא"ל נועה זומר דחה היום (חמישי) את הערר שהגישו חמישה חיילי כח 100 החשודים בביצוע מעשה אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה בכח והתעללות בעציר ביטחוני הכלוא במתקן שדה תימן. זומר קבעה שמתקיים חשד סביר הקושר את החשודים למיוחס להם, והם יישארו במעצר.

בעקבות ההחלטה צעקו בני משפחה של החיילים: "המשחק מכור, אנחנו עם זבל, אסור לתרום למדינה הזאת. ביום ראשון נבעיר את המדינה".

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024/אבי רוקח

היום התקיים הדיון בבית הדין הצבאי לערעורים על הערעור שהגישו חמישה חיילי מילואים של כוח 100 מפרשת שדה תימן, הדורשים להשתחרר באופן מיידי ממעצר. השופטת תא"ל נועה זומר תדון בנושא. מעצרם הוערך עד ליום ראשון ה-14 באוגוסט. מחוץ לקרייה המשפטים כמה עשרות מפגינים הגיעו לתמוך בעצורים. בין המפגינים נמצאים חלק מאנשי כוח 100, כולל קצין שהיה עצור בפרשה ושוחרר.

עו"ד עמירם המייצג את מפקד הכוח מסר כי "בימים האחרונים אנו עדים להדלפות מתוך היחידה החוקרת,מדובר במעילה באמון. ההדלפות האלו הם כמעט חורבן הבית. אני לא סומך על החוקרים האלו, צריך לשלוח את כל צוות החקירה לבדיקת פוליגרף - ערוץ 12 הפך להיות חלק מצוות החקירה".

עוד הוסיף כי "קשה לקהל לקבל את העובדה שלוחמים מהמעלה הראשונה נמצאים במעצר, כאשר ישנה הדלפה מתוך צוות החקירה זה פשוט להחריב את ההיכל".

עו"ד אפרים דמרי מסר כי "בשעה הקרובה אמורה לקבל היועמ"שית בהרב מיארה מכתב בו אנו דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד צוות החקירה. אנו דורשים כי עד אז תיעצר החקירה. אני אומר בשם החשודים: המחבל התרברב בפניהם על רציחת תינוקות ואונס נשים, הוא אף ציין באיזה קיבוצים עשה זאת. יחידת כוח 100 הוקמה כדי להטיל אימה ופחד על מחבלי הנוחבה, הם אומנו כדי להיות מסוכנים עבור המחבלים. הם לא מסוכנים לציבור הרחב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
"קשה לקהל לקבל את העובדה שלוחמים מהמעלה הראשונה נמצאים במעצר". המהומה בשדה תימן/אבי רוקח

בהמשך, עו"ד דמרי אמר כי הוא "מגיש חוות דעת של מומחה בעל שם עולמי, פרופסור אלון פירוקבסקי, מנהל מחלקה בבית החולים הדסה ומומחה לכירוגיה רקטלית. דבריו מזכים את החשודים", טען.

עו"ד קידר התייחס גם כן לטענות הדלפת הסרטון ואמר כי "מה שקרה בתיק הזה זו לא טעות אנוש, אלא מדובר באירוע מתוכנן. חוקרים הדליפו גם את סרטון האירוע וגם את העובדה ששני חשודים עברו בדיקות פוליגרף.גם הראיון שנמשך שעה בערוץ 11 בו הופיע הרופא זה דבר חמור, הרי הוא היה אמור להיות עד תביעה בתיק. האם למערכת הצבאית יש גורם שיודע לזהות מי מהחשודים עשה מה ביחס למימדי גופו? יש מישהו בצבא שיודע כמו משטרת ישראל לעשות זאת?", תקף קידר. "החשודים נחקרים כל הזמן ואף אחד לא אמר להם זה אתה בסרטון שפורסם, יש אמירה כללית "ביצעתם בצוותא'".

עוד הוסיף קידר כי "חודש ימים מאז נפתחה החקירה. האם יש חוות דעת מקצועית של דו"ח הצפיה בוידאו מי מהם מעורב ומזוהה? אין. שום ראיה לא התווספה לתיק. מה שהיה בערןץ 12 הוצג לחשודים. הם מגיבים לחשדות. אין טענה של החוקרים לכל אחד מה עשה בדיוק באירוע. המקרה הזה הוא כמו ברפיח - אירוע מבצעי. אמרו להם לעשות חיפוש וזה מה שהם עשו והמחבל התנגד. כמו אירוע היתקלות עם מחבל. הציבור חש כאב גדול".

אתמול בג"ץ דן בעתירה המבקשת לסגור את מחנה המעצר בשדה תימן. נציג המדינה, עו"ד ענר הלמן, אמר כי "נכון להיום, מוחזקים במקום 30 כלואים, ובמתקן הרפואי הסמוך אליו מוחזקים שלושה חולים בלבד. לפני כחודש היו 700 עצורים".

במהלך הדיון התפרצו נוכחים מהקהל וקראו "העם הוא הריבון" ו"בושה". אישה קראה: "איפה האנשים שלנו מוחזקים? החטופים? על מה אתם דנים?". מ"מ נשיא העליון, עוזי פוגלמן, ענה: "אנחנו במדינת ישראל. בין אם זה מוצא חן בעיניכם ובין אם לא. צריך לקיים דיונים בבית המשפט". אדם אחד שצעק הוצא מהאולם, והשופטים הורו לעצור את הדיון.

עו"ד אבי עמירם. שלומי גבאי
"הפעילו כוח במסגרת מה שמותר, שכל העת העצור לבוש בבגדים מלאים". אבי עמירם/שלומי גבאי

לאחר התחדשות הדיונים, עלה לטעון עו"ד אבי עמירם, המייצג את הקצין הבכיר שהיה מפקד צוות הלוחמים שנעצרו. "בוצעו על ידי הצוות הזה של כוח 100 מאות חיפושים על רקע מניעת החדרת סכינים וכו'. למחבלים היה מטרה לרצוח חייל במתקן שדה תימן ולשדר תמונות ניצחון. באותו ערב מדובר הגיעו עצירים מכלא עופר, שהיו מעורבים באירועי הפרות סדר חמורים, והחיפוש עליהם הוא חלק מהפקודות".

עמירם המשיך לתאר את האירוע לדידו ואמר כי "מתוך ה-15 שהגיעו נבררו 4 מחבלים שעליהם נדרש לבצע חיפוש קפדני, ואחד מהם הוא המחבל המדובר ממנו יש מסוכנות יתרה. בחיפוש המדובר שהיה השני בתור הקצין שאני מייצג הוא דובר ערבית ופונה למחבל ומסביר לו בשפה הערבית את ההליך שעליו לעבור.
אותו עציר למרות שביקשו ממנו פעמיים מסרב לעבור החיפוש ותוקף את הקצין ופוצע אותו בידו (ככל הנראה נשיכה). ברגע שהוא התנגד - הפעילו כוח במסגרת מה שמותר, שכל העת העצור לבוש בבגדים מלאים".

בסיום אמר כי "אין קשר סיבתי בין הדימום של המחבל לבין החיפוש שבוצע עליו. המחבל כלל לא רצה להתלונן, אילצו אותו להגיש תלונה. המעצר של הלוחמים הוא תמונת ניצחון לחמאס.יש מספיק דרכים לחקור את הסיפור הזה - בזכות הלוחמים האלו המחבלים בשדה תימן לא עשו פעימה שניה (בדומה ל-7 באוקטובר)".

"זה שהמחבל המדובר נתפס במרץ בג'בליה לא אומר שלא השתתף בהתקפה באוקטובר. אין דבר כזה משטרת חמאס, השב"כ הגדיר אותו כמסוכן מאוד.יש לנו מראה שמשתקפת ממה שהמחבל אומר..
מהתחקיר עולים ממצאים שסותרים לחלוטין את האפשרות שאותו מחבל נפצע מאותה פעילות של הלוחמים.יש פער ברור בשעות ובזמנים", טען עמירם.

התובע מסר בתגובה כי "מידרנו את צוות החוקרים והתובעים מצפייה בתחקיר, והם לא נחשפו אליו"

עו"ד דמרי , בית ליד 4 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
"זה שהמחבל המדובר נתפס במרץ בג'בליה לא אומר שלא השתתף בהתקפה באוקטובר". עו"ד דמרי/שלומי גבאי

התובע השיב לדבריהם של עורכי הדין ואמר כי "החוקרים פרצו דרך והשיגו כמה ראיות חדשות.
אני לא יודע להגיד היום האם יש החלטה להעמיד אותם לדין טרם התקבלה החלטה כזאת ואם תתקבל יערך להם שימוע. אנחנו עושים מאמצים כבירים לסיים החקירה, היא צפויה להסתיים בשבוע הבא, ונעביר להגנה את כל החומרים מוקדם ככל האפשר. צורם לי שיש טענות שאני וחברי אחראים על ההדלפות לתקשורת".

לטענה האחרונה, הסניגורים התרעמו ואמרו שלא דיברו עליהם אלא על צוות החקירה, וכי "מעולם לא נרמז או נאמר כי התביעה אחראית להדלפות לתקשורת - הדגש הוא על אנשי מצ"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully