וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: נגיב באופן לא מידתי אם חיזבאללה יירה על בסיסים במרכז הארץ ויפגע באזרחים

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 7:28

בכירים ישראלים סבורים שהיעד לתגובת חיזבאללה יכול להיות הקריה או בסיסי מודיעין מרכזיים באזור שנמצאים בקרבת שכונות אזרחיות ואם רקטה תחטיא אותם - סביר להניח שתפגע באזרחים. ישראל הבהירה לארה"ב כי במקרה כזה התגובה של צה"ל תהיה קשה ביותר

הרמטכ״ל בבסיס חיל האוויר: "אנחנו במוכנות שיא."/דובר צה"ל

ישראל מודאגת מכך שחיזבאללה יתקוף בסיסי צה"ל במרכז הארץ והבהירה לארצות הברית כי אם בתקיפה ייפגעו אזרחים ישראלים, תגובת צה"ל תהיה לא מידתית, כך אמרו בכירים ישראלים.

למה זה חשוב:

  • ישראל לא מעוניינת במלחמה כוללת עם חיזבאללה בלבנון, ומנסה כעת למתוח קו ברור כדי להגדיר על מה תוכל להגיב בצורה מתונה, ומה יכריח אותה להסלים את הסכסוך ולהסתכן במלחמה.

במוקד החדשות:

  • מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאומו ביום שלישי כי ארגונו עומד להגיב על חיסול המפקד הצבאי הבכיר של הארגון, פואד שוכר, על ידי ישראל בביירות בשבוע שעבר. נסראללה טען כי העובדה שישראל מחכה לתגובה שבוע היא חלק מהעונש והדגיש כי זו "גם מלחמה פסיכולוגית שמשפיעה על המורל".
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אומרים כי הם חושבים שחיזבאללה ואיראן עומדים לבצע התקפות נגד ישראל בימים הקרובים, אך הם עדיין לא יודעים מתי בדיוק ומה התקיפות עומדות לכלול.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ,הרמטכל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה ברגעי התקיפה בתימן 20 ביולי2024. דובר צה"ל
ישראל לא מעוניינת במלחמה כוללת עם חיזבאללה אך במקרה של פגיעה בבסיסים - התגובה תהיה לא מידתית/דובר צה"ל

בין השורות:

  • שעות ספורות לפני נאומו של נסראללה, פרסם העורך הראשי של העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", איברהים אל-אמין, כתבה בעמוד הראשון שבה נכתב כי חיזבאללה עשוי לתקוף את תל אביב כחלק מתגובתו.
  • העיתון מזוהה עם חיזבאללה ואל-אמין ידוע כמקורב לנסראללה. הוא כתב כי לחיזבאללה יש מרחב תמרון רב בנוגע לתגובתו, משום שאזרחים לבנונים נהרגו במהלך חיסולו של שוכר בדרום ביירות. הוא ציין כי כחלק מהתקפה על תל אביב עלולים להיפגע אזרחים בשוליים, והדגיש כי חיזבאללה רוצה לפגוע במרכז משמעותי של הארגון שקיבל את ההחלטה על החיסול ולקח בו חלק.
  • בכירים ישראלים רואים בכתבה איתות לכך שהיעד לתגובת חיזבאללה יכול להיות הקריה בתל אביב או בסיסי מודיעין מרכזיים אחרים בצפון תל אביב. הבסיסים הללו נמצאים כולם בקרבת שכונות אזרחיות ואם רקטה תחטיא אותם - סביר להניח שתפגע באזרחים.
הקריה בתל אביב. אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון, אתר רשמי
הקריה בתל אביב/אתר רשמי, אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מאחורי הקלעים:

  • שני בכירים ישראלים אמרו כי בימים האחרונים הבהירה ישראל לארצות הברית בכמה ערוצים, כי היא חוששת שחיזבאללה עלול לפגוע במרכזי אוכלוסייה אזרחיים אם ינסה לפגוע בבסיסים צבאיים במרכז ישראל.
  • בכירים בצה"ל ובמשרד הביטחון אמרו לעמיתיהם בפנטגון ובפיקוד מרכז של צבא ארצות הברית כי לאורך כל המלחמה, ירי הרקטות של חיזבאללה לא היה מדויק וניסיונותיו לפגוע בבסיסים צבאיים לוו בהחטאות, בעיות ותקלות חמורות, אמרו בכירים ישראלים.
  • דוגמה משמעותית אחת הייתה מתקפת הרקטות של חיזבאללה שפגעה בכפר מג'דל שמס ברמת הגולן בחודש שעבר. גורמים ישראלים אמרו שחיזבאללה ניסה לירות לעבר בסיס צבאי, החטיא אותו ופגע במגרש כדורגל והרג 12 ילדים.
  • בכירים ישראלים טוענים כי החשש חמור אף יותר בכל הנוגע לחוסר המיומנות של חיזבאללה בשיגור טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח, שגם להם יש ראשי נפץ גדולים יותר ויכולים לגרום לנזק ולנפגעים רבים יותר.

מה הם אומרים:

  • "בדיונים הפנימיים עם ארצות הברית, ישראל הדגישה שהמחיר שחיזבאללה ישלם על החטאה נוספת כזו תהיה כבדה ושחיזבאללה יספוג תגובה לא מידתית אם יפגע באזרחים כחלק מפעולת התגמול שלו", אמר בכיר ישראלי.
  • הבית הלבן והפנטגון לא הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully