וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איומי חיזבאללה: בחיל הים נערכים להגנה על "דבורות" וספינות טילים

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 6:12

בישראל מעריכים שחיזבאללה לא יפגע בתשתיות לאומיות בזירה הימית בשל החשש מתגובה ישראלית קיצונית. עם זאת, סבירות גבוהה שהארגון ינסה לפגוע במטרות של חיל הים בדומה למלחמת לבנון השנייה. בחיל העלו את הכוננות תוך עיבוי מערכי הגילוי וההתרעה ופעילות עם חילות נוספים

ספינות טילים הועברו לים סוף בעקבות האיום מתימן/דובר צה"ל

רמטכ"ל חיזבאללה, מוסטפא בדר א-דין, מצא את מותו בדרך מסתורית בשנת 2016 וגורמים בישראל מעריכים כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אחראי לכך. מיד לאחר מכן, פואד שוכר, המכונה "סיד מוח'סן", מונה למחליפו וברבות השנים הפך לאחת הדמויות הקרובות לנסראללה והמשפיעות על הזרוע הצבאית. הוא גם השפיע על התוכניות המבצעיות שכללו התקפות על העורף הישראלי בשלל תרחישים. ב-30 ביולי, חוסל "סיד מוח'סן" בסיכול ממוקד בתגובה להרג 12 הילדים במג'דל שמס.

לפי גורמים בישראל, "סיד מוח'סן", בהיותו רמטכ"ל חיזבאללה, הציב בראש סדר העדיפויות את פיתוח הכוח הימי בארגון, התמקד בזירה הימית ובכלי השיט של ישראל. למעלה מעשור וחצי, היה מעורב בבניית יחידות צלילה שהוגדרו כיחידת עילית וסביבה מתנהל מידור ברמה גבוהה מאוד, כלי שיט עם יכולות לשוט מעל ומתחת למים כולל כלים אוטונומיים מתאבדים, טילי חוף ים, כלי טיס בלתי מאוישים ורחפנים שיודעים לפעול בזירה הימית באופן שאינם משאירים עקבות.

חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון. ללא, אתר רשמי
חיזבאללה מפרסם תיעוד ארוך מכטבם איסוף שלו משמי הצפון/אתר רשמי, ללא
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בחודש יוני, חיזבאללה חשף תצלומים של נמל חיפה, כולל ספינות טילים ו"דבורות" שעוגנות בבסיס חיל הים במטרה להביך את צה"ל אך גם כדי לסמן בעתיד מטרות תקיפה.

בישראל מעריכים שחיזבאללה לא יפגע בתשתיות לאומיות בזירה הימית, כגון אסדות, בשל החשש מתגובה ישראלית שתפגע בתשתיות הלאומיות בלבנון. עם זאת, ייתכן שבסבירות גבוהה הארגון ינסה לפגוע בכלי שיט, בדומה לפגיעה בספינת הטילים אח"י חנית במלחמת לבנון השנייה או בבסיסי חיל הים.

לאור תרחישי הקיצון שתורגלו במטה הכללי הועלתה רמת הכוננות בחיל הים תוך עיבוי מערכי הגילוי וההתרעה, תורגלו פעילות עם גורמי מודיעין, תקשוב, חיל האוויר והידוק הקשר עם צבא ארצות הברית.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי צה"ל נערך חזק מאוד בהגנה, אך גם נערך לשלל תרחישי התקפה כולל "הפתעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully