וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הנפקת הדרכונים הדיפלומטיים: מסמכים שנתפסו במטה משרד החוץ הוחרמו ע"י המשטרה

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 20:56

במשטרה יבחנו את הממצאים ויצליבו עם המידע שנאסף בחקירה הסמויה אודות החשד להנפקת דרכונים דיפלומטים שלא כדין לאישים פוליטיים ונוספים. ככל שיתחזק החשד לביצוע מעשים פליליים, תבחן האפשרות לזמן לחקירה את הגורמים המעורבים לכאורה באשרור הדרכונים

אלי כהן כשר החוץ עם מקבילו האלבני. באדיבות יוסי פונס, משרד החוץ/משרד החוץ

אחרי למעלה משעה של חיפושים ותפיסת מסמכים במטה משרד החוץ - עזבו החוקרים את המקום כשברשותם מסמכים ומוצגים הקשורים לפעילות הנוגעת להנפקת דרכונים דיפלומטים. כעת, יבחנו במשטרה את הממצאים ויצליבו עם המידע שנאסף בחקירה הסמויה אודות החשד להנפקת דרכונים דיפלומטים שלא כדין לאישים פוליטיים ונוספים.

חוקרי להב 433 פשטו על מטה משרד החוץ בירושלים, יש קשר להוצאת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו. 7 באוגוסט 2024. Nati Shohat/Flash90 Nitzan Arny/ויקיפדיה, אבשלום ששוני/פלאש 90, אתר רשמי
חוקרי להב 433 פשטו על מטה משרד החוץ בירושלים, יש קשר להוצאת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו. 7 באוגוסט 2024/אתר רשמי, Nati Shohat/Flash90 Nitzan Arny/ויקיפדיה, אבשלום ששוני/פלאש 90

מה הלאה?

אחרי שיבדקו המסמכים שנתפסו, ככל שיתחזק החשד לביצוע מעשים פליליים על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ, מהעבר ובהווה, או אז תבחן האפשרות לזמן לחקירה את הגורמים המעורבים לכאורה באשרור הדרכונים.

נזכיר, בחקירת החשד לשחיתות במשרד התחבורה ובלשכת השרה מירי רגב שנחשפה כבר לפני כחודשיים טרם זומנו לחקירה בכירים במשרד, כשחקירה זו עודנה ומתנהלת בשלב המקדמי של בחינת המסמכים והמוצגים שנתפסו בשעתו במשרד התחבורה.

הנפקת דרכונים דיפלומטיים היא בסמכות מנכ"ל משרד החוץ. לפי פרסום של מיכאל שמש בכאן 11, לשכת נתניהו מבקשת ומקבלת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו מאז 2009 - וכל הבקשות שלהם אושרו על ידי כל המנכ"לים שאליהם הוגשו בקשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
משרד החוץ. יונתן זינדל, פלאש 90
משרד החוץ/פלאש 90, יונתן זינדל

אחד מראשי הרשויות שקיבלו דרכון דיפלומטי בתקופת שר החוץ אלי כהן הוא ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין. גנץ אמנם אינו חשוד בפרשה, אך מאחר ששמו אוזכר בתחקיר הארץ כאחד מראשי רשויות המקורבים לליכוד שקיבלו דרכון דיפלומטי ללא זכאות, בסביבתו מסבירים היום כי במסגרת תפקידיו כראש המועצה האזורית הגדולה בארץ, כממונה דסק הסברה מטעם מועצת יש"ע וכיום גם מכהן כיו"ר מועצת יש"ע, הוא עורך ביקורי הסברה בחו"ל.

ביקורים אלו, כך הסבירו בסביבתו, כוללים פגישות עם מושלי מדינות, חברי קונגרס, סנאטורים ועוד כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל וההתיישבות. גנץ הגיש בקשה לדרכון דיפלומטי ובקשתו התקבלה.

השר אלי כהן. שלומי אמסלם,
השר אלי כהן/שלומי אמסלם

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 פשטו הבוקר על מטה משרד החוץ בירושלים, וערכו שם חיפוש במשרדים, במסגרת חקירת חשד להנפקת דרכונים דיפלומטיים למי שלא היו זכאים להם. ביחידה פתחו בחקירה סמויה לפני כמה שבועות, בנוגע לחשד להנפקת דרכונים אלו למי שלא היו זכאים להם, שעל פי החשד, מכיוון שלא עמדו בתבחינים לקבלת דרכון דיפלומטי.

לפי מקורות המעורים בפרטים, החקירה עוסקת בדרכון שהונפק ליאיר נתניהו ועוד מספר דרכונים דיפלומטיים שהונפקו שלא כדין לפעילי ליכוד. בימים הקרובים הפרקליטות צריכה למסור את תגובתה לבגץ שעוסק בשאלה מדוע הונפק ליאיר נתניהו דרכון דיפלומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully