וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של היימנוט חשף: "אדם עם פאות שם אותה על גבו - ילדה נוספת שהייתה עימה ניצלה"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 19:47

כמעט חצי שנה חלפה מאז היעלמותה של בת ה-9 בצפת, והיום טספאיי קאסו, אביה של היימנוט, חשף בכנסת עדות של אחת מחברותיה. מהעדות עולה שכמה ימים לפני היעלמותה של בת ה-5, עברו השתיים ניסיון חטיפה נוסף. במשטרה בדקו את הגרסאות שהעלתה הילדה, ושללו אותן

טיטי איינאו בכנסת על היעלמותה של היימנוט קסאו/ערוץ הכנסת

כבר כמעט חצי שנה חלפה מאז היעלמותה של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9, והיום חשף אביה פרט חריג מחקירת היעלמות של הילדה בוועדת העלייה והקליטה. לדבריו של האב, "אדם עם פאות תפס את היימנוט ושם אותה על הגב. והוא רצה לתפוס עוד ילדה על הגב והיא הצליחה לברוח".

מדבריו של האב עולה כי ילדה נוספת, שלטענתה הייתה עם היימונט ברגעים לפני שנעלמה בצפת, ניצלה בעצמה והצליחו לברוח ממנו. האב המשיך: "היא סיפרה למשטרה. יש לה מורה שמלמדת אותה והיא אמרה למורה שהיא מוטרדת לגבי היימנוט. המורה גם באה וסיפרה. עשו פגישה גם עם המורה כדי שהיא תתן למשטרה קצת יותר מהחוות דעת שלה".

הקלטה נוספת שהוצגה באותה הוועדה, חושפת דיווח של אחת המתנדבות בחיפושים אחר הילדה שנעלמה למפקד תחנת צפת, סנ"צ איציק בן אבו. בהקלטה דיווחה המתנדבת על שיחה שניהלה עם אחת מחברותיה של היימנוט: "כמה ימים לפני ההיעלמות של היימנוט, ניסו לחטוף אותה ואת חברה שלה, הם הלכו לשומר וכך זה יסתיים. החליטו לא לספר לאף אחד כי יש קשר שתיקה ופחד לשל ילדים בקהילה", אמרה המתנדבת.

"המתנדבת כאזרחית טובה עשתה מה שצריך לעשות כדי שהמשטרה תחקור את העניין", נאמר בוועדה, "היא השיגה את הטלפון של מפקד תחנת צפת, ואמרה: 'הייתי בחיפושים באותו יום חמישי, הכרתי ילדה שדיברה איתי ואמרה לי שיש אדם שלפני שהיימנוט נעלמה פנה אליה, היה עם רכב. רשמתי את כל מה שהיא אמרה לי ומסרתי לשוטר שהעביר את זה לחקירות'".

הילדה העלתה מספר גרסאות במשטרה שנבדקו ונשללו. אמצעים טכנולוגים שוללים את העדות הזו. הדברים של האב של היימנוט נאמרו במסגרת דיון וועדת העלייה הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מייד עם קבלת הדיווח אודות היעדרותה של היימנוט קסאו, החלו שוטרי משטרת ישראל לבצע פעולות איתור נרחבות לצד חקירה מתנהלת שכוללת מגוון אמצעים. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות או בנוגע לכל הפעולות ומהלכי החקירה, אולם נדגיש כי גם הגרסה הנ"ל נבדקה ונשללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully