וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח המבוקש ביותר באמריקה נמצא אחרי 20 שנה - עובד כשוטר

13.8.2024 / 0:10

הרוצח הנמלט "המבוקש ביותר באמריקה", אנטוניו 'אל דיאבלו' ריאנו, נתפס 20 שנה לאחר הרצח במקום שאף אחד לא חשב לחפש: משטרת מקסיקו

איך הרוצח המבוקש הגיע לעבוד בתור שוטר?/@crimeline.official

במשך 20 שנה הצליח הרוצח המבוקש ביותר באמריקה להימלט מרשויות החוק - לאחר שהחל לעבוד כשוטר במקסיקו. הוא כנראה הבין שהמקום היחיד שלא יחפשו אחריו הוא במשטרה עצמה.

אנטוניו 'אל דיאבלו' ריאנו, אזרח מקסיקני שהיה אחד הרוצחים הנמלטים המבוקשים ביותר בארה"ב ב-20 השנים האחרונות, בעקבות תקרית ירי קטלנית שאירעה ב-2004 מחוץ לבר באוהיו - נתפס בזמן שעבד כשוטר במשטרת מקסיקו והועבר לידי שירות המרשלים של ארצות הברית במקסיקו סיטי בחמישי שעבר, כשהוא צפוי לעמוד לדין על רצח מדרגה ראשוה. "כשריאנו נעצר במקסיקו, נמצא שהוא עובד כשוטר מקומי", אמר דובר מטעם המרשלים שהוסיף שריאנו,כיום כבר בן 72, הוטס לסינסינטי לפני שהועבר לכלא במחוז באטלר.

יליד אואחקה, מקסיקו, מואשם שירה בראשו ורצח את בנג'מין בסארה בן ה-25 בבר ראונד האוס בהמילטון, אוהיו, על פי רישומי בית המשפט שהגיעו לידי הניו יורק פוסט. בסארה היה מעורב בקטטה בבר מספר שבועות קודם לכן והתבקש לעזוב. הוא חזר למקום ב-19 בדצמבר 2004, כשריאנו סייע באותו זמן לברמן, לפי הדיווח של WXIX,

המשטרה קבעה כי ריאנו ירה בפניו של בסארה לאחר ויכוח קצר בסביבות השעה 14:20. הוא נמלט מהבר בטנדר שלו, והמשטרה זיהתה אותו באמצעות עדים וסרטון ממצלמות אבטחה שתיעד אותו רוכש תחמושת בוולמארט 45 דקות לפני הירי.

חיפוש נערך בביתו בהמילטון, שם גילתה המשטרה שלריאנו יש מספר זהויות ו"היו לו מסמכים ליצירת תיעוד כוזב כדי שיוכל להציג את עצמו בשלל זהויות שונות". השוטרים מצאו גם אקדח שתאם למידע על התחמושת שנרכשה בוולמארט.

חבר מושבעים גדול הפליל את ריאנו ברצח בכוונה תחילה ב-16 בפברואר 2005, אך הוא לא התייצב לדיון המתוכנן בבית המשפט. במקום זאת, הוא ברח למקסיקו כדי להימלט מהעמדה לדין, לפי ה-Cincinnati Enquirer.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

בעקבות הרצח, ריאנו הוכנס לרשימת "המבוקשים ביותר" של משרד השריף של מחוז באטלר ולאחר מכן הופיע גם בפרק משנת 2005 של סדרת הטלוויזיה "הפושעים המבוקשים ביותר באמריקה". על פי ההערכות, הוא נסע לניו ג'רזי, שם יש לו משפחה, לפני שחצה את הגבול למקסיקו בדצמבר 2004.

תחילת סוף ההמלטות שלו מהחוק הגיעה בינואר השנה, כאשר חוקר מטעם פרקליטות המדינה בהמילטון החליט לחפש "באופן אקטיבי" את ריאנו. החוקר, סגן שריף שעבר בשם פול ניוטון, השתתף בעבר בשלבים המוקדמים של תיק הרצח והוא אמר לרשת החדשות המקומית WKRC שהוא מצא במהירות את עמוד הפייסבוק של ריאנו וגילה היכן הוא גר וכן את המקצוע החדש שבחר לעצמו. "אמרתי לעצמי 'אלוהים אדירים, הנה הוא!. הוא עם שיער קצת יותר אפור, נראה קצת יותר מבוגר, אבל זה היה הוא".

השלטונות המקסיקניים הסגירו את ריאנו למרשלים אמריקאים לאחר שעצרו אותו. המרשלים טסו עם ריאנו ממקסיקו סיטי לסינסינטי ולאחר מכן הביאו אותו לכלא בהמילטון כדי להעמידו לדין על רצח, שבאוהיו עלול לשלוח אותו למאסר עולם.

לאחר שהועבר למשטרת אוהיו, עיתונאי שאל את ריאנו בספרדית אם הוא הרג את בסארה וריאנו ציחקק וענה בספרדית: "לא. לא עשיתי את זה".

גורמים רשמיים אמרו שהם הודיעו למשפחתו של באסרה על מעצרו והסגרתו של ריאנו.

מייקל בלאק משירות המרשלים האמריקאים באוהיו אמר שהוא חש הקלה בעקבות זאת. "בכל פשע אלים, יש קורבן - ואנחנו רוצים לסגור את התיק הזה ולתת קצת שקט למשפחה, בידיעה שלא הפסקנו ושכל הזמן חיפשנו את הפושע הנמלט האלים הזה והצלחנו לתפוס אותו ולהביא אותו בחזרה" אמר בלאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully