וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בבג"ץ שדה תימן: הקהל צעק "העם הוא הריבון", השופטים עצרו את הדיון

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 9:56

במהלך הדיון התפתחה מהומה באולם, לאחר שאישה התפרצה וצעקה:" ואיפה האנשים שלנו מוחזקים? החטופים? על מה אתם דנים מדינת חלם!". בהמשך נשמעו באולם צעקות: "בושה בושה", ואדם אחד התבקש לצאת מהאולם. השופטים הורו לעצור את הדיון

מהומה בבג"ץ: הקהל צעק "העם הוא הריבון", השופטים עצרו את הדיון/ביני אשכנזי, רוני כנפו

בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה המבקשת לסגור את מחנה המעצר בשדה תימן. נציג המדינה, עו"ד ענר הלמן, אמר כי "נכון להיום, מוחזקים במקום 30 כלואים, ובמתקן הרפואי הסמוך אליו מוחזקים שלושה חולים בלבד. לפני כחודש היו 700 עצורים".

במהלך הדיון התפרצו נוכחים מהקהל וקראו "העם הוא הריבון" ו"בושה". אישה קראה: "איפה האנשים שלנו מוחזקים? החטופים? על מה אתם דנים?". מ"מ נשיא העליון, עוזי פוגלמן, ענה: "אנחנו במדינת ישראל. בין אם זה מוצא חן בעיניכם ובין אם לא. צריך לקיים דיונים בבית המשפט". אדם אחד שצעק הוצא מהאולם, והשופטים הורו לעצור את הדיון.

מהומה בדיון בבג"ץ על תנאי הכליאה של המחבלים. ביני אשכנזי
מהומה בדיון בבג"ץ על תנאי הכליאה של המחבלים/ביני אשכנזי

השופט פוגלמן אמר אחרי שהדיון חודש כי "מה שראינו עכשיו היה ניסיון למנוע דיון בבית משפט. אנחנו מכבדים את זכות המחאה אבל זה לא יכול להיעשות באולם בית המשפט, בוודאי לא בצורה שמסכלת את ניהול הדיון. בית משפט בישראל פועל מכוח חוק גם בזמן מלחמה. אנחנו ערים לרגישות הדיון, זה לא דיון ראשון בנושאים שמשיקים לסיטואציות של המלחמה. מי שעוקב אחרי הדיונים האלה יודע שבית המשפט נוהג במדיניות הכלה מקסימלית. אנחנו מחדשים את הדיון אני מודיע שמי שינסה לשבש את הדיון יצטרך לצאת החוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully