וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן לחמאס ולישראל: צריך לסכם את עסקת החטופים - בלי תירוצים ובלי עיכובים

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 1:54

שר החוץ האמריקני הצהיר כי שיחות המו"מ "הגיעו לשלב הסופי" וכי הגעה להסכם תעצור את ההסלמה במזרח התיכון. "עוד התקפות עלולות להביא לתוצאות שאף אחד לא יכול לחזות", טען בצל האיומים מפעולת תגמול איראנית. "חשוב שכולם יפעלו להגיע להסכם בהקדם האפשרי"

שר הביטחון גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין במסיבת עיתונאים/לע"מ

"כל הצדדים צריכים לסכם את עסקת החטופים והפסקת האש בעזה. בלי תירוצים ובלי עיכובים. צריך להתמקד על איך מגיעים לתשובה חיובית": כך הצהיר הלילה (שלישי) שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, בפנייה לישראל ולחמאס. במסיבת עיתונאים שערך עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, בלינקן אמר כי עסקת החטופים והפסקת האש היא אינטרס של ישראל ואינטרס של הפלסטינים בעזה ואינטרס של כל מדינות האזור. זאת, לדבריו, מכיוון שהיא תעצור את ההסלמה ותמנע את התרחבות העימות.

"המו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש הגיעו לשלב הסופי ויש דחיפות לסכם את העסקה ולהימנע מפעולות שעלולות להפריע לכך. חשוב שכל הצדדים יפעלו להשגת הסכם בהקדם האפשרי", הוסיף בלינקן.

הוא תלה את האחריות על מנהיג חמאס ברצועה: "סינוואר היה ונותר מקבל ההחלטות המרכזי בכל הנוגע לעסקת החטופים ןהפסקת האש. הוא צריך להחליט האם הןא מסכים לעסקה שתעזור לכל כך הרבה פלסטינים שסובלים ובהם נשים וילדים. זה עליו. זה רגע ההכרעה. המו"מ נמצא בשלב הסופי. אנחנו מאמינים שצריך לחצות את קו הסיום".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

"אנחנו ממשיכים לעבוד כדי להוריד את המתיחות במזרח התיכון ולהימנע מהתרחבות של העימות", התייחס שר החוץ האמריקני למצב בצל האיומים על מתקפת תגמול איראנית על ישראל. "הבהרנו ישירות לאיראן ולישראל שלאף אחד אין אינטרס להסלים את המשבר. נמשיך להגן על ישראל מהתקפות. כולם באזור צריכים להבין שעוד התקפות עלולות להביא לתוצאות שאף אחד לא יכול לחזות ואף אחד לא יכול לשלוט בתוצאותיהן. חשוב שכל הצדדים באזור ינקטו בצעדים שיורידו את המתיחות ולא יגבירו אותה".

אוסטין הצטרף לדבריו של בלינקן בנושא: "אנחנו ממוקדים בהפחתת המתיחות באזור. ארה"ב לא תסבול התקפות על כוחותינו במזרח התיכון. תגברנו את כוחותינו באזור כדי להיות מוכנים להגיב לכל תרחיש ולהגן על ישראל".

במהלך הכינוס, בלינקן ואוסטין שוחחו עם שרי החוץ וההגנה של אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully