וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שן כלואה: עשרות סייעות שיניים בשב"ס עתרו לבית משפט בגין הרעת תנאים

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 23:39

הסייעות עתרו לבית משפט נגד נציבות הארגון בגין פגיעה קשה והרעה בתנאי העסקתן, נוכח מעמדן הפחות בהשוואה לשאר אנשי הסגל כמו הסוהרים. "זכינו לתשובות לקוניות חסרות משמעות", נכתב. "שב"ס פוגע ומרע את התנאים שלנו". שב"ס: "לא עולה פגיעה קשה והרעה בתנאי העסקתן"

מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

עשרות סייעות שיניים של שירות בתי הסוהר עתרו לבית משפט נגד נציבות הארגון בגין פגיעה קשה והרעה בתנאי העסקתן, נוכח מעמדן הפחות בהשוואה לשאר אנשי הסגל כדוגמת סוהרים, כתוצאה מכך האפשרות להתקדם בסולם הדרגות והשכר מוגבלת וקבועה מראש.

"סייעות השיניים הינן סוהרות לכל דבר ועניין" נטען בעתירה, "הסייעות מופלות ומקבלות שכר סטטי ואין צפי לעלייה בשכרם לעומת סוהרים רבים מתחומים אחרים אשר זוכים בהגדלת שכר על ידי ביטחון, תואר ודרגות רב נגד או נגד בכיר".

אסיר מכין ארוחה בכלא. ויסאם נסאר, פלאש 90
אסיר מכין ארוחה בכלא/פלאש 90, ויסאם נסאר

לפי העתירה, נוכח סיווגן של סייעות השיניים כעובדות שב"ס בתחום הרפואה יכולת הקידום שלהם בסולם הדרגות ובהתאם גם בשכר מוגבלת מראש, זאת לעומת משרתים בארגון כדוגמת סוהרים שיכולים להתקדם לתפקידים גבוהים יותר על בסיס וותק והערכה.

"העבודה היא מול כלל האסירים בכלא במגע קרוב וישיר, העבודה כוללת עבודה מול אסירים ביטחוניים כולל מחבלים רוצחים, משפחות פשע, אסירי עולם, פדופילים, רוצחים, עברייני מין, אסירי רכוש, אסירי הפרדה מסוכנים ולמעשה כל אסיר הזקוק לטיפול שיניים" ומדגישות, "אין גיבוי למקצוע זה בכלא - מדובר במקצוע ייחודי ומורכב".

עוד על המורכבות בעבודתן והסיכון הכרוך בעבודתן, באופן כמעט דומה למשרתים בתחום הביטחון בארגון מתואר בעתירה כי קיימת "רמת סיכון גבוהה מאוד הן לתקיפה מצד אסירים והן להידבקות מצד אסירים חולים וכן השתתפות פעילה בכל מצב חרום בבית הסוהר, כולל שהייה של שעות בעת עצירת הכלא וכיוצא בזה".

"בעבר נעשו פניות על ידי מספר סייעות שזכו לתשובות לקוניות חסרות משמעות. למרות התפקיד החשוב בבית הסוהר, שב"ס פוגע ומרע את תנאיהן וזאת על ידי פקודות ונהלים שקובעים את הדרגות אשר יכולות הסייעות להגיע אליהן (עד דרגת רס"ב) בהשוואה לכלל מקצועות הבד"א (בעלי דרגה אחרת) המקבילים שיכולים להגיע עד דרגת רנייג. בנוסף, התאמת תואר אקדמי הישים למקצוע סייעות שיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

"תפקידה של סייעת שיניים הינו תפקיד חשוב ביותר ובעל ערך. העבודה הינה יום יומית וצמודה עם אסירים במרפאה, עם אסירים מסוכנים וביטחוניים. כמו כן, במרפאות ישנם אביזרים וכלים מסוכנים מאוד. סייעות השיניים אף ביקשו לצאת מתחום הרפואה לתחום הביטחון, אולם עקב מחסור בכוח אדם במחלקת הרפואה, המחלקה לא משחררת את הסייעות והן תקועות שנים רבות על אותם נהלים ופקודות בלתי הולמים ואינם מוצדקים ומפלים את העובדים".

תגובת שב"ס: "סייעות השיניים הינן חלק מסגל המשרתים בשב"ס לכל דבר ועניין, ובניגוד לנטען בעתירה שהוגשה לביהמ"ש, לא עולה פגיעה קשה והרעה בתנאי העסקתן. אופן תגמולן של סייעות השיניים נגזר ממאפיינים שונים הקשורים בעבודתן ובהתאם לכללים ולפקודות הארגון, הנגזרים מהסכמי השכר הרלוונטיים להן. משהוגשה העתירה כאמור יינתן מענה לנטען בה במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully