וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: התנודתיות במדדים מלמדת על שבריריות המגמה החיובית בשוק

אילן מוסנאים

28.3.2003 / 9:33

הנתונים הכלכליים במשק לא צפויים לתמוך בעליות ארוכות טווח; אטרקטיוויות ההשקעה בדולר תגדל אם יתקרב לרמה של 4.62 שקלים; השקעה במניית כלל תעשיות אינה מומלצת

עליות השערים בבורסה והגידול במחזורי המסחר מלמדים על המגמה החיובית בשוק, אך התנודתיות בה נסחרים המדדים מלמדת כנראה על שבריריותה של מגמה זו. כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת שוק ההון השבועית של הבנק.

בבנק מעריכים כי התנודתיות סביב ההתפתחויות בעיראק צפויה להימשך בשבוע הקרוב. כלכלני הבנק מעריכים כי הנטייה היא לעליות שערים, אך מסייגים את ההערכה בכך שהמשכיות מהלך העליות תלויה בהצלחת ארה"ב לעמוד ביעדיה.

בבנק מציינים כי התוכנית הכלכלית כבר תפסה השבוע מקום מרכזי יותר בשוק ההון, וכי המשך הצלחת האוצר באישור התוכנית בכנסת יתקבל באהדה בשוק. עם זאת, בבנק לאומי מציינים כי בהמשך המשקיעים יצפו לשיפור בנתונים הכלכליים, אשר לא צפויים להשתנות בקרוב, ואינם צפויים לתמוך במהלך ארוך טווח של עליות.

בבנק לאומי מעריכים כי בשבועות הקרובים צפויה עצבנות רבה בשוק המט"ח, במקביל להתפתחויות בזירה העיראקית ובמסכת האישורים של התוכנית הכלכלית. לדברי כלכלני הבנק, טם וכאשר יתקרב הדולר לרמה של 4.62 שקלים תגדל אטרקטיוויות הרכישה שלו על ידי לקוחות אוהבי סיכון.

בבנק מקדישים השבוע גם פינה להתייחסות לדו"חות הכספיים וסוקרים את הדו"חות של כלל תעשיות ומכתשים אגן . חברת ההחזקות כלל תעשיות סיימה את 2002 עם ירידה של 14.5% בהכנסות ל-2.7 מיליארד שקל ועם הפסד של 426 מיליון שקל - הנמוך בכ-40% מההפסד ב-2001. בבנק מציינים, כי למרות ירידה של 46% ב-2002 ולנוכח קיומן של מניות אחרות יצואניות ודפנסיוויות (מגזרי הביטחון והכימיה), ההשקעה במניה אינה מומלצת.

מכתשים אגן לעומת זאת הציגה בשנה שעברה גידול של 11.6% ברווח התפעולי ושל 10% ברווח הנקי, וזאת בשנה קשה בה נחלצה מהמשבר בברזיל וביצעה רכישות משמעותיות שצימצמו את החשיפה שלה לאמריקה הלטינית ושיפרו את תמהיל המוצרים של החברה. בלאומי מעריכים כי מכתשים אגן תמשיך לשפר את הפריסה הגיאוגרפית שלה בדגש על שווקים יציבים, וצפויה למנף את תזרים המזומנים החזק שלה לניצול הזדמנויות בשוק לרכישת חברות והרחבת סל המוצרים שלה. הם מציינים כי מכתשים אגן היא אחת המניות היחידות בשוק שמדורגת על ידם ב"קנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully