וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות הביטחונית: צה"ל הודיע על ביטול ההילולה שתוכננה השבוע בצפת

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 21:56

מערכת הביטחון בכוננות שיא לנקמת איראן וחיזבאללה: צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת המצב ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת האר"י הקדוש. ההילולה אמורה הייתה להתקיים בסוף השבוע בקבר האר"י הקדוש בצפת

תיעוד הנפילה בכביש 4 נהריה. 6 באוגוסט 2024/27א

צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי בהתאם להערכת המצב ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת האר"י הקדוש. ההילולה אמורה הייתה להתקיים בין התאריכים 08-10 באוגוסט 2024, בקבר האר"י הקדוש בצפת.

ביטול ההילולה מגיע ברקע כוננות שיא לנקמת איראן וחיזבאללה על חיסול איסמעיל הנייה בטהראן. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי בשבוע האחרון ארה"ב הגבירה את שיחות התיאום, הערכת המצב והחלפת המודיעין עם ישראל על המתרחש במזרח התיכון. במערכת הביטחון הסבירו כי עליית המדרגה ברמת התיאום באה לידי ביטוי, בין השאר, גם בשיחות בתדירות יומיומית בין שר הביטחון יואב גלנט למקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין.

קבר האר"י הקדוש. ויקיפדיה, אתר רשמי
ההילולה בוטלה עקב המצב הביטחוני. קבר האר"י הקדוש/אתר רשמי, ויקיפדיה

19 אנשים נפצעו היום במתקפת כטב"מים בצפון. חיזבאללה לקח אחריות על המטח ואמר ששיגר את המטח לעבר בסיס צבאי בתגובה לחיסול אתמול של מפקד בכוח רדואן. בצה"ל עדכנו כי חלק מהפצועים הם כתוצאה בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה באוויר ופגע בקרקע. עוד נמסר כי האירוע מצוי בתחקיר. במהלך היום נשמעו אזעקות רבות בצפון, בין היתר באזור הגליל והגולן.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום לציון שבוע לחיסול של המפקד הצבאי של הארגון, פואד שוכור, על ידי צה"ל. נסראללה אמר כי "על תושבי ישראל להיערך לכל התרחישים". לדבריו, ישראל חוששת מהתגובה האיראנית לחיסול הנייה והיא פונה לארצות הברית ולמדינות המערב משום שהיא לא מסוגלת להגן על עצמה לבדה. נסראללה הוסיף שהעיכוב בתגובה על חיסול שוכור היא חלק מהעונש לישראל. מטחי רקטות כבדים נורו לעבר יישובי הצפון, ותושבי נהריה, קריית שמונה והגליל העליון הונחו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים. "בשל הערכות מצב של הצבא אנו קוראים לכל תושבי העיר לצמצם פעילות שאינה חיונית ולשהות סמוך למרחבים מוגנים", נמסר. "יש להימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully