וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר הורשע בגניבה ממשתלה פלסטינית - וזוכה בשל "חשש מפגיעה כללית בעתידו"

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 23:33

הנאשרם פרץ למשתלה השייכת לפלסטיני בשומרון וגנב ציוד, זוכה בעקבות היעדר עבר פלילי - למרות הנזק הרב שנגרם לבעלים. "פחדתי שיתנקמו בי על שהגשתי תלונה", טען נ'. "לא הצלחתי לתפעל כך את המשתלה". עו"ד אביחי חג'בי: "שמח שמרשי נותר ללא הרשעה פלילית בסיום המשפט"

מתנחלים ירדו מכיוון ההתנחלות יצהר לעבר הכפר מאדמא/יש דין

צעיר ישראלי נאשם ב-2020 בגניבת עצים ופירות ממשתלה של פלסטיני בצומת גיתי אבישר בשומרון וזוכה על ידי בית משפט השלום בירושלים בשל החשש לפגיעה עתידית בו. יחד עם זאת גזר עליו 200 של"צ ופיצוי כספי לבעלי המשתלה על סך 1,200 שקלים. הקורבן טען כי חייו נהרסו בשל הפחד מנקמה של הנאשם וניזוק בגלל היותו פלסטיני.

לפי הסדר טיעון שנחתם עם הנאשם בו הורשע בהסגת גבול וגניבה, בתאריך 25.09.2020 הגיע הנאשם ברכבו יחד עם חבריו למשתלת השייכת לפלסטיני בסמוך לצומת גיתי אבישר בשומרון, הנאשם האחרים נכנסו למשתלה ונטלו מהמקום עצים בני שנתיים, 3 חבילות של גדרות, 8 במבוק וכ-10 עצי פרי. כששווי הגניבה עמד על כ-800 שקלים. הנאשם והאחרים העמיסו את הרכוש הגנוב על גגון הרכב ונסעו מהמקום.

"פחדתי שיחזרו ויתנקמו בי על שהגשתי תלונה"

במסגרת ההליך המשפטי העיד נ', בעלי המשתלה הפלסטיני בבית משפט ותיאר את הנזקים החמורים שנגרמו כתוצאה מהגניבה ואת המחיר הכבד לדבריו ששילם בעקבות האירוע. "החיים שלי השתנו לחלוטין מאז שהנאשם החליט לפרוץ לי למשתלה ולגנוב לי רכוש רק משום שאני פלסטיני", שיתף נ' בתצהיר שהגיש. "אני מבקש מבית המשפט לגזור על הנאשם עונש שישקלל את הפגיעה הקשה בחיי, ואני מקווה שיהיה זה עונש שיהיה בו כדי למנוע פשעים כאלה בעתיד".

"הנזק המיידי שנגרם לי הוא נזק כלכלי", הצהיר נ'. "הנאשם גנב לי עשרות עצי פרי: עצי תפוזים, עצי לימון, עצי תפוח, עצי תפוז סיני, ועוד. הנאשם גם שבר את שער הכניסה למשתלה. הנזק הכספי כולל את עלות העצים; עלות הובלתם ועלות תיקון השער, מסתכם בכ-800 ₪. לכך יש להוסיף את אובדן ימי העבודה בימים שבהם הייתי צריך לטפל בנזקים שנגרמו למשתלה ונאלצתי לסגור אותה ולא לקבל לקוחות".

נ' הוסיף ותיאר את ההשלכות שנגרמו לו כתוצאה מהאירוע. "מעבר לנזק הכלכלי, אירוע הגניבה שינה את מסלול חיי במובן הרע", אמר. "מבעל עסק עצמאי הפכתי לשכיר קשה יום. בשבועות הראשונים שלאחר הגניבה הרגשתי פחות בטוח ולכן פעולות שנהגתי לעשות לפני כן, הפסקתי לעשות לאחר הגניבה באופן ששיבש את עבודת העסק. למשל, לפני הגניבה, המשתלה הייתה פתוחה גם לאחר שהיה מחשיך. אחרי הגניבה התחלתי לסגור את המשתלה לפני שמחשיך והעסק הפסיד מכך שעות פעילות; לפני הגניבה הבנים שלי והאחיינים שלי היו באים לעזור לי במשתלה לפי הצורך מאז הגניבה הפסקתי להיעזר בהם כי אני לא רוצה שיבואו, מפחד לסכן אותם. זה הצריך ממני לעבוד קשה יותר וכמעט ללא עזרה. לאחר כמה שבועות לא הצלחתי להמשיך לתפעל כך את המשתלה. בנוסף, לא ידעתי מי האנשים שהרסו לי את העסק, אבל ידעתי שהם מכירים את המקום, ופחדתי שיחזרו ויתנקמו בי על שהגשתי תלונה כל זמן שהייתי במשתלה הרגשתי לא בטוח, ובאיזשהו שלב כבר לא רציתי להגיע כדי להפסיק את תחושת הפחד. כל שמחת החיים מניהול העסק נגמרו לי".

אולם בית משפט השלום, ירושלים. מרים אלסטר, פלאש 90
שופט השלום ארנון איתן ביטל את הרשעתו. אולם בית משפט השלום ירושלים/פלאש 90, מרים אלסטר

במסגרת הליך הטיעונים לעונש תבעו בפרקליטות מחוז ירושלים להשית על הנאשם עונש של 3 חודשי עבודות שירות ובכלל כך את הרשעתו, אולם בשירות המבחן המליצו הגישו תסקיר ובו המלצה שלא להרשיעו ולכל היותר להטיל עליו של"צ בלבד.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אביחי חג'בי ביקש לאמת את המלצות שירות המבחן במלואם, חרף התנגדות הפרקליטות לכך, ציין את גילו הצעיר של הנאשם בית ביצוע המעשה וכן שזה נעשה מתוך פזיזות וחוסר שיקול דעת, ולא משום שיש לו דפוסים עברייניים. הסנגור הדגיש, כי קיים חשש שרישיונו של הנאשם לשאת נשק יבוטל ככל ויורשע.

עו''ד אביחי חג'בי. ישראל אליוביץ', אתר רשמי
עו''ד אביחי חג'בי/אתר רשמי, ישראל אליוביץ'

"זו הסתבכותו הראשונה בפלילים"

לבסוף, ביטל שופט השלום ארנון איתן את הרשעתו של הנאשם והטיל כאמור עונש של כ-200 שעות לתועלת הציבור ופיצוי על סך 1,200 שקלים למתלונן. "הנאשם הודה ונטל אחריות על מעשיו", הוא נעדר עבר פלילי וזו הסתבכותו הראשונה והיחידה בפלילים", ציין השופט בהחלטתו. "מאז ביצוע העבירה חלפו כארבע שנים. מאז אותם אירועים לא נפתחו לנאשם תיקים נוספים. אין חולק כי המדובר בעבירות, שמבלי להקל בהן ראש, חומרתן ברף נמוך", הוסיף השופט איתן, "על כן ניתן לקבוע כי הדרישה להוכחת נזק ממשי וקונקרטי במקרה דנן הינה מופחתת, ודי בטעמים שהובאו לעיל, כדי לבסס מסקנה מספקת בנסיבות העניין לפגיעה כללית בעתיד של הנאשם, המצדיקה את ביטול ההרשעה".

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וביטל את הרשעתו של מרשי. הצהרתו של המתלונן התגלתה, בלשון המעטה, כלא מדויקת. אני שמח שמרשי נותר ללא הרשעה פלילית בסיום המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully