וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לנתניהו: מזכיר הממשלה חרג מסמכותו בחוות דעת משפטית בנושא ביטחוני ופגע בציבור

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 18:05

גלי בהרה מיארה כתבה במכתב כי "החלטות ממשלה משמעותיות מתקבלות בתהליכי עבודה משובשים". לדבריה, "חובה מרכזית של מזכיר הממשלה היא לוודא כי הממשלה תקבל החלטות תוך שמירה על תהליכי עבודה תקינים וסדורים, למען הציבור"

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שלחה היום (שלישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכתבה כי "החלטות ממשלה משמעותיות מתקבלות בתהליכי עבודה משובשים. זאת, מבלי שקדמה להן עבודת מטה מקצועית תוך העברתן להתייחסות הגורמים הרלונטיים בסמוך לישיבת הממשלה או במהלכן".

"התרענו בעבר על שיבוש תהליכי העבודה בממשלה ועל פרימת הכללים המסדירים את עבודת הממשלה. לאחרונה הגיעו הדברים לנקודת ציון. כך, למשל, התקבלה החלטת ממשלה בניגוד לדין, שביקשה למנוע מהייעוץ לוודא שצעדי הממשלה בעניין גיוס בני הישיבות ומימונם חוקיים", כתבה היועמ"שית במכתבה.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס מגיע לפגישת הקבינט עם משפחות החטופים, הרצליה, 5 בדצמבר 2023. ניב אהרונסון
חרג מסמכותו בחוות דעת משפטית בנושא ביטחוני ופגע בציבור. מזכיר הממשלה פוקס/ניב אהרונסון

לדבריה, "חובה מרכזית של מזכיר הממשלה היא לוודא כי הממשלה תקבל החלטות תוך שמירה על תהליכי עבודה תקינים וסדורים, למען הציבור. כך ניתן יהיה למנוע חלק משמעותי מהכשלים שאירעו", סיכמה.

ממזכיר הממשלה נמסר בתגובה: "מזכיר הממשלה רואה בחומרה את העובדה שהיועצת המשפטית לממשלה נותנת פומביות במכתבה למכתב סודי ביותר ששלח מזכיר הממשלה, שהינו גם מזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, לראש המל"ל עם העתק למזכיר הצבאי וליועצת. בניגוד מוחלט לטענת היועצת, מכתבו של מזכיר הממשלה נשלח במסגרת סמכותו כמזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, אינו מהווה חוות דעת משפטית ואין לתוכנו השלכות כלשהן בתחום הביטחוני. לא בכדי, אף גורם ביטחוני לא העיר הערה כלשהי על תוכן המכתב. הניסיון לייחס 'השלכות כבדות משקל בתחום הביטחוני' במכתב פומבי שהפיצה היועצת לתקשורת - למכתב שעסק אך ורק בעניינים מנהליים מקצועיים - מעוות את העובדות, פוגע בעבודת הקבינט ובאמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully