וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: יחיא סינוואר יחליף את הנייה בהנהגת הארגון

6.8.2024 / 14:28

ארגון הטרור הודיע כי מנהיגו ברצועת עזה, שאותו רודפת ישראל מאז 7 באוקטובר, יעמוד בראש הלשכה המדינית שלו. הוא יחליף את הנייה, שחוסל בפעולה בטהראן, שיוחסה לישראל

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

חמאס הודיע הערב (שלישי) שמנהיגו ברצועת עזה, יחיא סינוואר, יהיה ראש הלשכה המדינית החדש של הארגון במקומו של אסמאעיל הנייה. סינוואר, שאותו רודפת ישראל מאז 7 באוקטובר, יחליף את הנייה שחוסל בטהראן לפני כשבוע, בפעולה שיוחסה לישראל.

סינוואר מסתתר ברצועה מאז תחילת המלחמה, שאותה, לפי הדיווחים, תכנן עם כמה מפקדים נוספים בזרוע הצבאית. הוא נמצא בראש רשימת המטרות של צה"ל, והוא בין המנהיגים הבודדים של הארגון ששרדו עד כה.

זמן קצר לאחר הודעת חמאס, שוגרו רקטות לעבר אשקלון. אחת מהן יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל", ושתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעצרת לציון 30 שנה להקמת הארגון, 14 בדצמבר 2017. רויטרס, עיבוד תמונה
סינוואר והנייה בעצרת בעזה, 2017/עיבוד תמונה, רויטרס

סינוואר, ששוחרר מהכלא בישראל במסגרת עסקת שליט ב-2011, החליף את הנייה בהנהגת הארגון בעזה ב-2017. הוא זכה בקדנציה נוספת בבחירות פנימיות של חמאס ארבע שנים לאחר מכן. תחת הנהגתו, עבר כובד המשקל של הנהגת חמאס לעזה מחבריה שנמצאים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully