וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצטייד בתרופות, לפנות את הממ"ד, ולשמור על קשר: הנחיות לאזרחים ותיקים לשעת חירום

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 14:37

עקב המתיחות הביטחונית, במשרד הרווחה פרסמו שורת הנחיות לאוכלוסייה הוותיקה לזמן חירום ממושך. בין ההמלצות, הורדת יישומון של פיקוד העורף, וידוא תקינות של ציוד רפואי כמו משקפיים ומכשירי שמיעה ואף שימוש בפנס ראש עבור אלא שנעזרים בהליכון

תיעוד הנפילה בכביש 4 נהריה. 6 באוגוסט 2024/27א

משרד הרווחה והביטחון החברתי מפרסם הנחיות עבור אזרחים ותיקים כיצד להיערך לזמן חירום ממושך, זאת בעקבות האירועים הביטחוניים והחשש מהסלמה בצפון ובמרכז הארץ. ההנחיות. יחד עם זאת, המשרד נערך לפנות בתי אבות ובתי דיור מוגן במקרה הצורך ובכפוף להנחיות פיקוד העורף.

ראשית, מומלץ לבחור את המרחב המוגן ולסלק מכשולים שעלולים למנוע מעבר בטוח. יש לוודא כי המעבר נקי מחפצים ורחב מספיק עבור כניסה לאזור המוגן. כמו כן, יש להכין ערכת ציוד לחירום בבית מבעוד מועד, לאחסן את הציוד בתיק ולהניח במקום נגיש.

גבר מבוגר מסייע לגבר אחר. ShutterStock
שני אנשים קשישים/ShutterStock

כמו כן, מומלץ להצטייד במסמכים רפואיים שמעידים על המצב הרפואי הכוללים למשל מידע על תרופות, תגובות אלרגיות, קשיי תקשורת ומצב ראייה. ההמלצה היא להצטייד באספקת תרופות ל-10 ימים לפחות.

יש לוודא תקינות של ציוד נדרש, כמו מכשיר שמיעה, משקפיים, מקל הליכה ויתר ציוד רפואי. אם הציוד הנדרש מצריך חיבור לחשמל, יש להכין סוללות גיבוי ובמקרה הצורך גם גנרטור. משרד הרווחה אף ממליץ לאנשים המשתמשים בהליכונים להצטייד בפנסי ראש.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
זוג קשישים. ShutterStock
זוג קשישים/ShutterStock

על בני המשפחה של קשיש שגר לבד, לוודא כי יש להם מפתח לביתו. משרד הרווחה ממליץ להוריד את היישומון של פיקוד העורף באחת מחנויות האפליקציה. היישומון מאפשר קבלת התרעה לפי מיקום ולפי אזורי עניין, בהתרעה קולית, התרעה ויזואלית ורטט של 10 שניות.

ישנה חשיבות רבה לשמירה על קשרים חברתיים בזמן שגרה ועל אחת כמה וכמה גם בזמן חירום. חשוב לחזק תקשורת עם מעגלי התמיכה השונים כמו משפחה, חברים, שכנים, להיות כמה שיותר פעילים ומעורבים חברתית, אם זה בסביבה הקרובה, בהתנדבות בעמותות השונות ופלטפורמה אחרת.
במידת הצורך יש להיעזר בקווי תמיכה טלפונים ובלחצני מצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully