וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע צה"ל בג'נין: כלי טיס תקפו חוליות חמושות, 11 מחבלים חוסלו - לוחם צה"ל נפצע בינוני

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 17:58

בפעילות של כוחות הביטחון בג'נין, חיל האוויר ביצע שתי תקיפות נפרדות נגד אותם מחבלים חמושים. מוקדם יותר, כוח מג"ב השיב בירי לעבר מבוקש שנמלט ומחבלים שאיימו על כוחותינו. ארבעה מחבלים חוסלו עד כה והתקיפה נמשכת

פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 11 מחבלים חוסלו/דובר צה"ל

במהלך מבצע של כוחות הביטחון בג'נין, כמה כלי טיס של חיל האוויר ניהלו היום (שלישי) שתי מתקפות שונות נגד חוליות מחבלים חמושות. התקיפה הראשונה בוצעה כנגד שני מחבלים על רכב דו גלגלי שירו על הכוחות. התקיפה השנייה בוצעה לעבר חוליית מחבלים שירו גם הם על הכוחות.

מוקדם יותר, ובמסגרת אותה פעילות מבצעית במרחב, מסתערבי מג"ב פעלו יחד עם כוח צה"ל למעצר מבוקשים. בעת שהגיעו הכוחות לביתו של אחד המבוקשים, הוא החל להימלט יחד עם מחבל חמוש נוסף. מסתערבי מג"ב פתחו לעברם בירי, נטרלו את המבוקש וחיסלו את המחבל שהיה לצידו.

בהמשך הפעילות, מחבלים חמושים נוספים פתחו בירי והשליכו מטענים לעבר כוחות הבטחון, מסתערבי מג"ב השיבו לעברם בירי, חיסלו שלושה מחבלים ונטרלו תשעה נוספים. אין נפגעים לכוחותינו, והפעילות כרגע נמשכת במרחב.

בצה"ל מסרו כי "במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת שב"כ, כוחות סיירת חרוב ויחידה 636, תקפו וחיסלו ארבעה מחבלים חמושים במרחב ג'נין. בנוסף, לוחמי סיירת חרוב וימ"ס איו"ש חיסלו בחילופי אש שבעה מחבלים ופגעו במחבלים נוספים, בהם מחבלים חמושים, מחבלים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות ומחבלים נוספים שניסו להטמין מטענים במרחב".

פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 11 מחבלים חוסלו 06 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות הביטחון בג'נין/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 11 מחבלים חוסלו 06 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות הביטחון בג'נין/דובר צה"ל

עוד הדגישו בצבא כי "הכוחות השמידו מטענים רבים שהוטמנו מתחת לצירים במטרה לפגוע בלוחמים, עצרו מספר מבוקשים, איתרו והחרימו רובה מסוג 'M-16'. במהלך המבצע לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון".

ביום שבת, צה"ל ושב"כ חיסלו תשעה מחבלים בשתי תקיפות כלי טיס של חיל האוויר באזור טול-כרם שבחטיבת מנשה. בסיום החיסול של חוליית המחבלים, שהייתה בדרכה לבצע פיגוע טרור, כוחות הביטחון החלו במבצע התקפי לסיכול טרור בטול-כרם. במסגרת המבצע, כלי טיס חיסל חוליית מחבלים חמושים שירו לעבר כוחותינו. אותרו אמצעי לחימה רבים על המחבלים שחוסלו.

בין המחבלים שחוסלו: היתם בלידי, מחבל מרכזי של חמאס בטול-כרם. בלידי היה חלק מחוליית המחבלים שביצעה את פיגועי הטרור בהם נהרגו רס"ל במיל' אלחנן אריאל קליין שנהרג בפיגוע טרור סמוך ליישוב עינב שבאזור חטיבת מנשה, ולוחם הימ"מ רפ"ק ייטב לב הלוי, שמת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך היתקלות עם מחבלים בפעילות מבצעית בטול-כרם.

פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 11 מחבלים חוסלו 06 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות הביטחון בג'נין/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בג'נין, 11 מחבלים חוסלו 06 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות הביטחון בג'נין/דובר צה"ל

עוד חוסל מחבל הגיאהד הפלסטיני עא גאבר צבאע', מחבל בתשתית הטרור של מחנה נור א-שמס, שהיה מעורב בפיגועי ירי ומטענים רבים לעבר יישובים ישראלים, בהם היישובים בת חפר, אבני חפץ ועינב. כמו כן, בתקיפה חוסלו המחבלים עלי חליל וגמאל אבו הניה, רוצחיו של אמנון מוכתר שנרצח בקלקליה.

לאורך החודשים האחרונים זוהה שיתוף פעולה בין תשתית החמאס בטול-כרם למחבלים נוספים בנור א-שמס במטרה להוציא פיגועי טרור לעבר יעדים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully