וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חיילים אמריקנים נפצעו במתקפת רקטות על בסיס בעיראק

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 10:01

ירי הקטיושות, שבוצע ככל הנראה על ידי מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן, אירע בזמן שהאזור נערך לתגובה של טהראן נגד ישראל. אחד מהחיילים, לפי גורם אמריקני, נפצע קשה במתקפה

תקיפות ארצות הברית בעיר אל-קאים בעיראק/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפחות חמישה חיילים אמריקנים נפצעו אמש במתקפה על בסיס צבאי בעיראק - כך אמרו גורמים אמריקניים, בעוד שהאזור נערך להסלמה נוספת לאור איומי איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל כנקמה על החיסולים של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה ורמטכ"ל חיזבאללה בשבוע שעבר.

לפי גורמי ביטחון עיראקיים, שתי קטיושות נורו לעבר הבסיס האווירי אל-אסד במערב עיראק והן נפלו בתוך הבסיס. לא ברור אם התקיפה קשורה לאיומים של איראן או תגובה של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידיה לתקיפה אמריקנית בחודש שעבר.

גורמים אמריקניים, ששוחחו עם רויטרס בעילום שם, אמרו שאחד החיילים האמריקנים נפצע קשה. לדבריהם, מניין הנפגעים התבסס על דיווחים ראשוניים שעדיין עשויים להשתנות. "אנשי הבסיס מבצעים הערכת נזק לאחר התקיפה", הוסיף אחד הבכירים.

ארצות הברית הבטיחה לסייע לישראל להדוף את המתקפה האיראנית המתוכננת, בדומה לשיתוף הפעולה המוצלח בסיכול ההתקפה באפריל. עם זאת, הפעם ייתכן שהיקף המתקפה יהיה שונה, כשחיזבאללה וארגוני טרור אחרים עשויים להצטרף אליה במקביל כדי להקשות על מערכות ההגנה.

חייל אמריקני בבסיס באזור מוסול במהלך מבצע נגד דאעש במוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
חייל אמריקני בעיראק/רויטרס

ארצות הברית, ששלחה בימים האחרונים מטוסי קרב וספינות קרב לאזור, עדיין מחזיקה ב-2,500 חיילים בעיראק. אלו נותרו שם גם אחרי הניצחון על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) למטרות אימון הכוחות המקומיים, אך המיליציות השיעיות דורשות את נסיגתם.

ממשלת עיראק, המתקשה לאזן בין יחסיה הטובים עם איראן השכנה לבין אלו עם ארצות הברית, רוצה שמשימת הקואליציה הבינלאומית בשטחה תסתיים עד ספטמבר הבא - אך בכל אופן אמורים להישאר במדינה כוחות אמריקניים כחלק ממסגרת חדשה לשיתוף פעולה.

הממשלה בבגדאד מתקשה לרסן את המיליציות, שתקפו מאות פעמים כוחות אמריקניים בסוריה ובעיראק מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. הן נצרו ברובן את האש בתחילת השנה, בעקבות הרג שלושה חיילים אמריקנים בהתקפה בירדן שהוביל לתקיפות אמריקניות נרחבות נגדן.

ביום ראשון שוחח ראש ממשלת עיראק, מוחמד שייע א-סודאני, עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. גורם עיראקי אמר לרויטרס שבלינקן ביקש ממנו לסייע בהפחתת המתיחות האזורית בכך שיסייע לשכנע את איראן למתן את תגובתה לחיסול הנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully