וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנחנו עם האצבע על הדופק

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 23:30

כחלק מהכוננות לפעולת תגמול איראנית, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב משותפת עם מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה. במשרד החוץ האמריקני הבהירו לאיראן: "נגן על ישראל". בעוד שברפובליקה האיסלאמית הזהירו את הטייסים במדינה: "להיות ערוכים להפרעות"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

"אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנחנו עם האצבע על הדופק" - כך הצהיר הערב (שני) דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, על האפשרות של מתקפה איראנית על ישראל. באיראן, כזכור, מאיימים בפעולת תגמול על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בשבוע שעבר.

היום, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב משותפת עם מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה ותיאם עמו את "ההערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון", כך נמסר מדובר צה"ל.

כמו כן, שר החוץ של הונגריה פיטר סיירטו התקשר לשר החוץ ישראל כ"ץ ועידכן אותו כי איראן הודיעה היום להונגריה כי בכוונה לתקוף את ישראל. ממלא מקום שר החוץ האיראני עלי באגרי התקשר לסיירטו כיוון שהונגריה משמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. היום זימן באגרי קבוצה של שגרירים של מדינות מערביות למשרד החוץ בטהראן והעביר להם מסר זהה. בכירים ישראלים סבורים כי שיחת הטלפון של באגרי לשר החוץ ההונגרי הייתה במסגרת ניסיון איראני לקבל לגיטימציה בינלאומית להתקפה על ישראל ולמתן את הגינויים לתקיפה כזו מצד הקהילה הבינלאומית.

דניאל הגרי 4.8.23. דובר צה"ל, צילום מסך
דניאל הגרי 4.8.23/צילום מסך, דובר צה"ל

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר הצהיר הערב כי ארה"ב הבהירה לאיראן "כי עליהם להימנע מהסלמה וכי נגן על ישראל במקרה של התקפה" בצל הכוננות לפעולת תגמול איראנית על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בשבוע שעבר בטהראן. "אנחנו לא חושבים שההתקפה הזו חייבת להתרחש ואנחנו מנסים למנוע אותה".

"בשורה של שיחות עם בכירים במזרח התיכון שר החוץ בלינקן העביר מסר ברור: אנחנו ברגע קריטי עבור האזור. על כולם להימנע מהסלמה ולהרגיע את המתיחות. הסלמה לא תשרת אף אחד. ארה"ב סבורה שהפסקת אש בעזה ושחרור חטופים היא הדרך להרגעת המתיחות באזור. כל הצדדים צריכים לחפש סיבות למה כן לחתום על עסקה ולא לחפש סיבות לעיכובים, דחיות או למתן תשובה שלילית".

באיראן, רשות התעופה האזרחית של איראן פרסמה הבוקר הודעה לטייסים מחברות תעופה איראניות וזרות להיות ערוכים להפרעות במערכות הניווט הלוויני מעל איראן במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully