וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: 28 מחבלי חמאס כלואים בשדה תימן

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 21:50

לקראת הדיון שיערך ביום רביעי בעניין תנאי כליאתם של המחבלים, הודיעה המדינה לבג"ץ כי היא משחררת עצירים מעזה בשל הסיבה שאין לה מקום להחזיק אותם במעצר. כמו כן, הושקע סכום של כ-44 מיליון שקל של שיפוץ במתחם תאפשר הרחבה של מתקני כליאה חדשים

קויק: מעצר החיילים בשדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסיס שדה תימן שוב על המוקד. לאחר שבשבוע שעבר נעצרו מספר חיילים שמשרתים בבסיס בגין חשד להתעללות חמורה במחבל נוחבה, עתה משיבה המדינה לעתירה לבג"ץ שאינה קשורה לאותה פרשה אך עוסקת בתנאי כליאתם של מחבלי החמאס.

מקריאת עמדת המדינה עולה כי נכון לכתיבת שורות אלה, בבסיס שדה תימן מוחזקים 28 מחבלים בלבד. נתון חשוב נוסף שעולה מקריאת עמדת המדינה היא כי מתקבלות החלטות על שחרור של כלואים שנמצא שאין מקום להמשך החזקתם, כלומר המדינה מודה שהיא משחררת עצירים מעזה בשל הסיבה שאין לה מקום להחזיק אותם במעצר.

בכתב התשובה לבג"ץ המדינה מרחיבה כי הושקע סכום של כ-44 מיליון שקל של שיפוץ במתחם הכליאה בשדה תימן שיאפשר לכלואים לטייל בחוץ וכן את בניית שני מתחמי כליאה חדשים.

שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024. יניר יגנה
שדה תימן בבוקר שאחרי הפריצה לבסיס, 30 ביולי 2024/יניר יגנה

עוד עולה מקריאת עמדת המדינה שמיוצגת על ידי פרקליטות המדינה כי רה"מ, בנימין נתניהו הנחה את השר ביטחון לאומי איתמר בן גביר בתיאום עם משרד האוצר, להביא בדחיפות הצעה כוללת ליצירת אלפי מקומות כליאה חדשים, לרבות לוחות זמנים למימוש ותקציב לביצוע.

בנוסף, בעמדת המדינה הפרקליטות מבהירה כי בניגוד לציוצים של השר בן גביר מהם עולה כי הורעו תנאי מחבלי חמאס אלה, תנאיהם דווקא נשמרו "במתקן סידורי שינה על גבי מזרנים המצויים על הקרקע תוך אספקת שמיכות, בהתאם גם לתנאי מזג האוויר".

לכלואים מתאפשר לישון שבע שעות בלילה כחלק משגרת המתקן ולא נמנעת מהם שינה. באשר למזון המסופק במתקן, ניתנות שלוש ארוחות ביום, בכמות, איכות ומגוון מספקים, על בסיס לוח מזון שגובש על-ידי תזונאית מוסמכת. באף שלב לא נמנע מזון מהכלואים במתקן, ונערכות בו התאמות לנסיבות המשתנות ולאמונתם הדתית של הכלואים. כמו כן, לכלואים גישה למי שתייה בכל עת באמצעות ברזי מים".

מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה בשם שורת ארגוני זכויות אדם, נמסר: "שדה תימן הוא גיהנום, בו מופרות זכויות אדם באופן שיטתי ומתבצעים בו פשעים מחרידים. הדברים מתועדים באינספור עדויות, בדברים של מי ששירתו במקום, בדוחות ובתחקירים עיתונאיים. כיום כולם יודעים מה מתחולל בשדה תימן, ולא בכדי הממשלה רוקנה אותו כמעט לחלוטין לאחר הגשת העתירה. ובכל זאת, לאחר חודשים שהממשלה מתחמקת שוב ושוב ממענה להחלטות בית המשפט, היא החליטה המציאה בתשובתה מציאות חלופית אודות מתקן, שהכל בו כשורה. היא אמנם מודה שהכלואים מוחזקים בכלובים, אזוקים ומכוסי עיניים כל העת, לנים על מזרונים על הארץ ומקבלים שירותים רפואיים במתקן מיוחד, אבל לא רואה בכך קושי. מוות של כלואים, כריתת איברים, אלימות והתעללות - כל אלה נעלמו מהתשובה, אף על פי שבימים אלה נערכת חקירה. ייתכן שהממשלה חושבת ששופטי בג"ץ אווילים ופתאים. אנו לא סבורים כך"/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully