וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ ההונגרי לשר כ"ץ: איראן הודיעה לנו שתתקוף את ישראל

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 23:18

שר החוץ ההונגרי התקשר לכ"ץ לאחר שיחה שערך היום עם ממלא מקום שר החוץ האיראני, שהודיע לו על התקיפה העתידית. בכירים ישראלים סבורים כי מדובר בניסיון איראני לקבל לגיטימציה להתקפה על ישראל ולמתן את הגינויים בקהילה הבינלאומית

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ של הונגריה פיטר סיירטו התקשר לשר החוץ ישראל כ"ץ ועידכן אותו כי איראן הודיעה היום להונגריה כי בכוונה לתקוף את ישראל בתגובה לחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה, כך אמרו בכירים ישראלים.

למה זה חשוב:

  • ממלא מקום שר החוץ האיראני עלי באגרי התקשר לסיירטו כיוון שהונגריה משמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. היום זימן באגרי קבוצה של שגרירים של מדינות מערביות למשרד החוץ בטהראן והעביר להם מסר זהה.
  • בכירים ישראלים סבורים כי שיחת הטלפון של באגרי לשר החוץ ההונגרי הייתה במסגרת ניסיון איראני לקבל לגיטימציה בינלאומית להתקפה על ישראל ולמתן את הגינויים לתקיפה כזו מצד הקהילה הבינלאומית.
שר האוצר, ישראל כ"ץ 21 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר האוצר, ישראל כ"ץ 21 בדצמבר 2020/ראובן קסטרו

מה הם אומרים:

  • "שר החוץ ההונגרי סיפר לשר החוץ כ"ץ ששר החוץ האיראני התקשר אליו ואמר לו בצורה ברורה וחד משמעית כי איראן החליטה לתקוף את ישראל", אמר בכיר ישראלי.
  • במהלך שיחת הטלפון הודה כ"ץ לעמיתו ההונגרי והדגיש כי האירוע האחרון החל כתוצאה מהירי של חיזבאללה לעבר מג'דל שאמס שבו נהרגו 12 ילדים.
  • "מה-7 לאוקטובר איראן מפעילה את כל ארגוני הטרור שלה לירי ופגיעה בישראל וגם תקפה בעצמה את ישראל. האיחוד האירופי והקהילה הבינ"ל חייבים לגבות מחיר כבד מאיראן על כל פעולה תוקפנית שתבצע", אמר כ"ץ לשר החוץ ההונגרי.
  • כ"ץ הדגיש כי אסור שצעד איראני יעבור ללא תגובה חריפה מצד העולם וכי לישראל עומדת מלוא הלגיטימציה להגן על עצמה.

תמונת המצב:

  • הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב משותפת עם מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה ותיאם עמו את "ההערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון", כך נמסר מדובר צה"ל.
  • הנשיא ביידן יקיים בשעה 21:30 לפי שעון ישראל הערכת מצב בבית הלבן לגבי ההסלמה במזרח התיכון וההיערכות למתקפה איראנית.
  • נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח בטלפון עם נשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד והדגיש כי צרפת קוראת לכל הגורמים באזור להפגין איפוק ולהימנע מהסלמה שלא תשרת אף אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully