וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר תוקף: "בשביל חוק של אריה דרעי - הליכוד פוגע בביטחון המדינה"

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 18:39

לאחר שהצעות החוק שהגישו חברי עוצמה יהודית ירדו מסדר היום של הכנסת, וברקע סירובם ראשי הקואליציה לצרף את השר לקבינט המלחמה, בן גביר תקף את מפלגת השלטון. "מסירים הצעות חוק במאבק בפשיעה ובטרור, גם הווטו לצרף אותי לקבינט המלחמה הוא פגיעה ממשית בביטחון"

איתמר בן גביר תוקף את הקואליציה לאחר סערת חוק הרבנים/מערכת וואלה

איתמר בן גביר תוקף את החלטת הממשלה: "בשביל חוק הקומבינות של אריה דרעי הליכוד מוכן לפגוע פגיעה ממשית בביטחון אזרחי ישראל". זאת לאחר ש"חוק הרבנים" של ש"ס, שהיה אמור לעלות להצבעה בכינוס הפגרה המיוחד, אך ירד מסדר היום בשל "התנגדותו של בן גביר". השר לביטחון לאומי התנגד לחוק על רקע דרישתו להיות חבר בקבינט הביטחוני המצומצם - דרישה שעליה יו"ר ש"ס אריה דרעי הטיל וטו. בעקבות כך, בקואליציה הודיעו לבן גביר כי לא יקדמו את כל הצעות החוק של מפלגתו.

"פשוט מדהים היה לשמוע שמסירים מסדר היום את ההצעות של חברי הכנסת צביקה פוגל, לימור סון הר מלך ויצחק קרויזר, הצעות חוק במאבק בפשיעה ובטרור. הווטו של הצירוף שלי לקבינט המלחמה, גם של גלנט וגם של דרעי, פוגע שוב פגיעה ממשית בביטחון אזרחי ישראל. בושה וחרפה", קרא בן גביר.

מטעם מפלגת עוצמה יהודית נמסר קודם לכן כי "גורמים בש"ס ובסביבת ראש הממשלה העבירו לנו מסר כי ככל שלא נתמוך בחוק הרבנים, הליכוד יפיל את החוקים של חברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה ועברייני מין, וכן יפיל את החוק של ח"כ יצחק קרויזר, שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים מתחת לגיל 14", נכתב בהודעה, שהמשיכה לתקוף את מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכמובן גם את דרעי וש"ס, במילים קשות, "מצער שהליכוד מנסה לסחור בחוקים להגנה מפני עברייני מין וארגוני פשיעה ולהחמרת ענישה כלפי מחבלים קטינים תמורת תמיכה בחוק הג'ובים של דרעי".

איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעוצמה יהודית הדגישו שוב את דרישתם "להכניס את השר לביטחון לאומי לפורום המצומצם", והכריזו כי עד שדרעי לא יסיר את התנגדותו לצרף את השר בן גביר לפורום המצומצם, וראש הממשלה יאפשר זאת, חוק הרבנים לא יעבור".

בתחילת החודש שעבר, הקואליציה הסירה את "חוק הרבנים" מסדר היום ולא הביאה אותו להצבעה - על רקע אותו סירוב של בן גביר לתמוך בו כל עוד לא ייכנס לפורום הביטחוני המצומצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully