וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התעופה האזרחית של איראן בהודעה לטייסים: ייתכן שתחוו הפרעות במערכות הניווט הלוויני

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 19:48

כחלק מההיערכות לפעולת תגמול על ישראל, ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה סרגיי שוייגו הגיע לביקור בטהרן ונפגש עם מקבילו האיראני. בארץ - מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה נפגש היום עם שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי ודן עמם בהיערכות לתקיפה

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

רשות התעופה האזרחית של איראן פרסמה הבוקר (שני) הודעה לטייסים מחברות תעופה איראניות וזרות להיות ערוכים להפרעות במערכות הניווט הלוויני מעל איראן במהלך היום.

בתוך כך, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה נפגש היום עם שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי ודן עמם בהערכות להתקפות של איראן וחיזבאללה. מצה"ל נמסר כי הלוי וקורילה קיימו הערכת מצב משותפת בנושאים ביטחוניים-אסטרטגיים והערכות המשותפת במרחב, כחלק מהמענה לאיומים במזרח התיכון.

שר החוץ של ארה"ב בלינקן שוחח בטלפון עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני ודן עמו בהתקפות המתוכננות של איראן וחיזבאללה נגד ישראל. בלינקן וראש ממשלת קטאר הדגישו כי יש צורך לבלום את ההסלמה, כך לפי מקור שמעורה בפרטי השיחה.

במקביל, הנשיא ביידן שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, ואמר לו כי יש להוריד את המתיחות באזור, בין השאר ע"י עסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה - כך נמסר מהבית הלבן.

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

אתמול, דובר צה"ל טען בהצהרה שנשא לציבור כי "ההגנה לא הרמטית - על כל אזרח לנהוג באחריות". הוא הוסיף: "אין שינוי במדיניות פיקוד העורף. נעדכן בכל שינוי בהתכוננות". כמו כן, דובר צה"ל יידע את הציבור על השקת טכנולוגיה חדשה המאפשרת קבלת מסר אישי באירועי חירום רחבי היקף, שמגיעה ישירות לטלפונים ניידים, ללא צורך בכל פעולה מצד האזרח.

דובר צה"ל נשאל מדוע ישראל לא מבצעת מכת מנע - והשיב: "נבצע כל הנחיה של הדרג המדיני".

גם נתניהו התייחס לתקיפה האפשרית, כשנאם בטקס האזכרה השנתי לזאב ז'בוטינסקי: "נערכים להילחם בכל תרחיש, בכל חזית. ידנו הארוכה מכה ברצועת עזה, בתימן בביירות - והיכן שצריך".

"איראן ועושי דברה מבקשים להקיף אותנו בטבעת חנק של טרור. אנו נחושים לעמוד מולם בכל חזית ובכל זירה - רחוקה כקרובה. כל מי שיפגע בנו, ישלם מחיר כבד מאוד", הוסיף נתניהו - ולאחר נאומו עזב את המקום "בגלל דיונים ביטחוניים".

מנגד, גורם איראני בכיר הבהיר בדברים שאמר לרשת אל-ג'זירה כי תגובת איראן לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה בשטחה בשבוע שעבר תהיה "קשה וכואבת".

"לא מתקבל על הדעת שטהראן לא תגיב על החיסול, או שתגיב רק באופן סמלי כלפי ישראל". לדבריו, כל תגובה תהיה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully