וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה רעה לסרבני הגט: הכנסת אישרה חוק המרחיב את הצעדים נגדם

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 19:10

כחלק מהסנקציות הוחלט כי יוטל עליהם איסור נסיעה על אופניים וקורקינט חשמליים, בידוד מיידי של אסיר שמרצה עונש בגלל סרבנותו וחסימת כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלום. שר הדתות מיכאל מלכיאלי, מיוזמי החוק בירך על ההחלטה: "נמשיך במאבק בהמשך לפועלו של הרב עובדיה יוסף"

הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
"ההצעה זכתה לתמיכה גם של חלק מארגוני הנשים". הפגנה למען זכויות נשים/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת החוק שמרחיבה את הצעדים נגד סרבני גט, בהם, איסור נסיעה על אופניים וקורקינט חשמליים, בידוד מיידי של אסיר שמרצה עונש בגלל סרבנותו וחסימת כרטיסי אשראי או אפליקציות תשלום. ההצעה שקודמה על ידי השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, ח"כ שמחה רוטמן ובתי הדין הרבניים זכתה לתמיכה גם של חלק מארגוני הנשים.

בשנים האחרונות משתמשים בתי הדין במגוון כלים משפטיים והלכתיים במאבק נגד סרבנות גט, כגון: שלילת רישיון נהיגה, עיכוב יציאה מהארץ, מניעת הנפקת דרכון ועד להטלת מאסר בפועל.

סרבנות גט. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה
סרבנות גט/מערכת וואלה, מערכת וואלה! NEWS

תיקון החוק שאושר מרחיב משמעותית את הצעדים של בתי-הדין במלחמה נגד סרבנות גט. מעתה יהיה ניתן להטיל על סרבני וסרבניות גט, סנקציות של חסימת כרטיסי אשראי ואמצעי תשלום שונים (אפליקציות), סגירת חשבונות בנק, איסור נסיעה על אופניים וקורקינט חשמליים, הטלת קנסות לטובת הצד שנפגע מסרבנות הגט, איסור לשמש חבר בתאגיד, אפשרות להכנסת אסיר לבידוד מיידי (צינוק) ועוד.

כמו כן, החוק מאפשר לדיינים להטיל על סרבני וסרבניות הגט ועל כל מי שיתמוך ויסייע להם - הרחקות ונידוי חברתי המכונים בשפה ההלכתית "הרחקות דרבינו תם".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי בירך על אישור החוק והוסיף "אנו נמשיך במאבק בסרבנות הגט בהמשך לפועלו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ששם ימים כלילות כדי לשחרר נשים מכבלי עגינותן, ולאחר מלחמת יום הכיפורים לא נתן תנומה לעיניו והפך כל אבן, עד שהצליח להתיר את כל העגונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הדתות ח"כ מיכאל מלכיאלי. ראובן קסטרו
"אנו נמשיך במאבק בסרבנות הגט בהמשך לפועלו של מרן הרב עובדיה יוסף". מיכאל מלכיאלי/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שקידם את ההצעה בוועדה אמר לאחר אישור החוק כי "היה מרשים ביותר לראות במהלך דיוני הוועדה בהצעת החוק הנוכחית את ארגוני הנשים והגברים, הנהלת בתי הדין וחברי הכנסת מהאופוזיציה ומקואליציה עובדים ביחד ותורמים להבאת חוק שבעיניי התועלת בו גדולה מאוד. סביב קידום ההצעה הזו השתתפו ארגונים מכל הגוונים והסוגים יצרנו בחוק פשרות שלדעתי הצליחו להביא את רוב האנשים מסביב לשולחן להסכמה. החוק הזה הוא בשורה גדולה למדינת ישראל".

עו"ד שיר לביא זינאתי מארגון מבוי סתום, הפועל למען עגונות ומסורבות גט בישראל, מסרה בתום ההצבעות כי "מדובר בהצעת חוק חיובית, חרף האתגרים שליוו את החקיקה. ב'מבוי סתום' פעלו, ביחד עם ארגונים נוספים, ובשיתוף עם היו"ר שמחה רוטמן וחברי הוועדה גלעד קריב וקארין אלהרר על מנת לתקן את הליקויים, ולוודא שהחוק יסייע לנשים מסורבות גט, ולא יזיק להן. עם זאת, הצורך בחוק מסוג כזה, מצביע על בעיה שורשית, שלה טרם ניתן מענה ראוי על ידי המחוקק. גם ברגעים אלה, נשים רבות כלואות בנישואים לא רצויים. אנו מקוות שבתי הדין ישכילו לעשות שימוש נכון ויעיל בכלים החדשים שניתנים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully